A Spiegel megbízása alapján 2023. október 16. és 18. között végzett reprezentatív felmérésében több mint 5000 embert kérdeztek meg a vezetői engedély módosítására vonatkozó elképzelésekről - írja az autóMAGAZIN és a Telex közös cikke.
2024-ben új uniós irányelv születik a vezetői engedélyekről, és többek között heves viták övezik az SUV-vezetői engedély bevezetésének ötletét. Az uniós javaslat szerint új jogosítványkategóriát hoznának létre, és csak ennek birtokában lehetne a mostani besorolásnak megfelelő, legfeljebb 3,5 megengedett össztömegű autót, illetve kishaszonjárművet vezetni.
Az első kérdés arra vonatkozott, hogy egyetért-e a válaszadó azzal, hogy frissen szerzett autójogosítvánnyal legfeljebb 1,8 tonna súlyú járműveket lehessen vezetni.
A válaszadók 48 százaléka támogatta a kiegészítő vezetői engedély bevezetését, 18 százalékuk bizonytalan volt, 34 százalékuk pedig ellenezte azt.
A cikk szerint teljesen más helyzet állt elő az idősek számára szervezett felfrissítő tanfolyamok kapcsán. Ennek lényege, hogy a hatóságok arról bizonyosodhatnának meg, hogy a 65 év felettiek változatlanul rendelkeznek-e a járművezetéshez szükséges összes készséggel. Ezzel 39 százalék egyetértett, 12 százalék bizonytalan volt, 49 százalék viszont ellenezte.
Felmerült ezen kívül a kezdő vezetők sebességkorlátozása is, miszerint a friss jogosítványosok nem mehetnének gyorsabban 110 km/óránál. A Spiegel felmérése alapján ez az ötlet 59 százalékos támogatottságot élvezett, 12 százalék bizonytalan maradt, míg 29 százalék volt ellene.
Ám a portál szerint ennél is egyértelműbb eredmény született az autóban való dohányzásra vonatkozó kérdésben.
Azt szerették volna kideríteni a felmérést végzők, hogy mekkora támogatásra számíthatna autóban dohányzás tilalma kiskorúak és várandós nők jelenlétében. A megkérdezettek 75 százaléka egyetértett, és tiltaná a járműben füstölést, 10 százalék nem tette le a voksát, 15 százalék pedig nem értett egyet a korlátozás ötletével.