Romániában 2020 márciusában kezdték el építeni a magyar határtól Bukarest felé vezető sztráda Nagyszeben és Pitesti között hiányzó részét. Az öt részre tagolt beruházás első, legrövidebb szakasza készült most el.
Az osztrák Porr vállalat négy hónappal a szerződésben megszabott határidő előtt fejezte be a munkálatokat. A két - együttesen egy kilométernyi hosszúságú - völgyhidat és két csomópontot magába foglaló pályaszakasz megvalósítására áfa nélkül 612 millió lejnyi (50,4 milliárd forint) európai uniós támogatást fordított a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR).
Sorin Grindeanu szállításügyi miniszter csütörtöki sajtóértekezletén elmondta:
a Nagyszeben - Pitesti autópálya másik végén is jól haladnak a munkálatok,
a Pitesti és Curtea de Arges közötti ötödik szakasz 25 százalékban készült el. A három legnehezebb hegyi szakasz tervezésére és kivitelezésére is megkötötték már a szerződéseket, ezek közül az Arges megyei negyedik szakaszon jövő tavasszal kezdődik meg az építkezés.
A transzeurópai közlekedési hálózathoz (TEN-T) tartozó román A1-es sztráda Pitesti és Bojca közötti 110 kilométeres,
és a bánsági Marzsina és Hogya közötti 15 kilométeres szakaszát kell még megépíteni ahhoz, hogy megteremtsék az első gyorsforgalmi összeköttetést Erdély és a román Ókirályság között, és bekapcsolják ezáltal a román fővárost az európai autópálya-hálózatba.
A csütörtökön megnyitott 13 kilométeres autópálya-szakaszon kívül idén a Pitesti és Craiova között épülő autóút egy 18 kilométeres szakaszával bővült a romániai gyorsforgalmi úthálózat, amelynek együttes hossza így 995 kilométer.