"A tinédzserek ma már egyre kevésbé vesznek kézbe újságot, vagy kapcsolják be a tévéhíradót, ehelyett inkább a közösségi oldalukon görgetve tartják magukat naprakészen. Bár a fiatalok kevésbé tartják megbízhatónak a közösségi médián keresztül érkező híreket, jobban értékelik ezeket a szolgáltatásokat, mivel a napi aktuális történetekről szóló vélemények széles skáláját kínálják" – fogalmazott az eredményekkel kapcsolatosan Yih-Choung Teh stratégiai és programigazgató.
Az adatok szerint az Instagram a legnépszerűbb a brit kiskamaszok körében, 29 százalékuk preferálja, míg a YouTube-ot és a TikTokot 28 százalék használja a Sky News cikke szerint.
Tévécsatornákat a brit kiskamaszok mindössze negyede használ tájékozódás céljából: ez az arány egy éve még 45 százalék volt.
Érdekesség ugyanakkor, hogy a közösségi média megbízhatóságával kapcsolatban megoszlanak a vélemények. A Twitter és a YouTube felhasználóinak fele véli úgy, hogy itt hiteles híreket olvas, a TikTok hírtartalmaiban ugyanakkor csak a felhasználók 30 százaléka bízik ebből a korosztályból.
A brit felnőttek körében ugyanakor továbbra is a tévéhíradó a leghitelesebb hírforrás.