eur:
403.13
usd:
350.14
bux:
98545.6
2025. június 18. szerda Arnold, Levente
Teherautók várakoznak az angliai Dover kikötőjében 2020. december 19-én, kevesebb mint két héttel az Egyesült Királyság EU-tagságának megszűnése előtt. A brit kormány tájékoztatta az Európai Unióba tartó teherautók vezetőit, hogy 2021-től tilos húst, illetve tejtermékeket az Európai Unió területére vinni, és ez a szabály a sofőrök sonkás vagy sajtos szendvicseire is vonatkozik. A tehergépkocsi-vezetőknek az új vám- és határellenőrzési szabályok miatt hosszadalmas várakozással is számolniuk kell.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Akár hat órát is kell várni a brit–francia határon

Doverben kaotikus helyzet alakult ki, a britek a franciákat hibáztatják érte.

Megkezdődött az iskolai szünet Angliában és Walesben, és ezzel párhuzamosan valódi káosz vette át az uralmat Doverben. A átkelőhely hatóságai elnézést kértek az utazóktól, amiért akár hat órát is sorban kell állniuk, hogy kiléphessenek az országból.

A britek szerint a kialakult helyzetért a franciák a felelősek, mivel nem állítottak munkába megfelelő számú határőrt annak ellenére, hogy számítani lehetett a nagy forgalomra. Így viszont csak nagyon lassan tudnak haladni a csatornán átkelni szándékozó járművek, írja a The Guardian.

"A doveri kikötő határellenőrzésénél nagy a forgalom. Kérjük, ha ma kezdené nyaralását, legalább hat órát szánjon a biztonsági ellenőrzéseken való átjutásra" – figyelmeztette utasait a P&O Ferries, az egyik fő doveri utasforgalmat lebonyolító társaság.

A doveri helyzetet közvetlenül befolyásolja a francia határ működése.

A Franciaországba tartóknak ugyanis a beutazási engedélyt még az átkelés előtt adják meg a franciák.

A DFDS kompszolgáltató arra figyelmeztette az utasokat, hogy akár négy órát is várniuk kell a lelassult bejelentkezési folyamat miatt.

"Mélyen sajnáljuk, hogy a francia határellenőrzés kapacitásai nem voltak képesek megfelelni az igényeknek, és még inkább azokat a következményeket, amelyeket ez okoz. Tudjuk, hogy az erőforrások végesek, de Dover népszerűsége nem meglepetés. Sajnálatos módon a Police Aux Frontières erőforrásai nem voltak elegendőek, és messze elmaradtak attól, amire a nyári csúcsidőszak első hétvégéjének zökkenőmentes lebonyolításához szükség lenne" – tette közzé a Doveri kikötő vezetése.

Volt, akinek jelentős ráfordításába került, hogy ne kelljen órákon át rostokolnia itt: John Till elmondta a The Guardiannek, hogy 87 éves édesanyjával utazott Németországba barátokhoz, idős anyukája miatt pedig nem akart ennyit várni, így átfoglalta útját egy másik kikötőbe az utolsó pillanatban,

ez azonban 400 fontjába, vagyis közel 190 ezer forint került.

A helyieket már korábban figyelmeztették, hogy ezen a napon csúcsforgalom várható a nyári szünet miatt. Ilyesmit már többször tapasztalhattak az idén, a koronavírust követő idegenforgalmi fellendülés következtében. Húsvétkor is gondot okozott a határátlépés, de a nyári szünet kezdetével a a londoni Heathrow repterén, valamint Manchester és Birmingham légi kikötőjében is nagyon nagy volt forgalom.

Címlapról ajánljuk
Fél évvel meghosszabbította a kormány a kamatstopot
Kormányinfó

Fél évvel meghosszabbította a kormány a kamatstopot

A szerdai kormányülés döntéseiről számol be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Nem igaz, hogy elhalasztanák a 2026-os választást. A Szabadság fesztivált nem kell a kormány szerint betiltani, a Budapest Pride-ot igen. A kormány fellebbez a bíróságnak a főváros szolidaritási hozzájárulásával kapcsolatban zajló ügyében hozott friss ítéletével szemben. Egyelőre nincs tervben benzinárstop az izraeli-iráni konfliktus miatt.

N. Rózsa Erzsébet: nem lehet rezsimváltás Iránban, különösen nem izraeli nyomásra

A Közel-Kelet szakértő az InfoRádióban elmondta: valóban van társadalmi elégedetlenség Iránban, rendszerváltó hangulat azonban nincs, ráadásul az izraeli támadás még jobban összekovácsolta a nemzetet, határon belül és kívül egyaránt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.18. szerda, 18:00
Pletser Tamás
az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×