Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.42
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Moszkvicsok és Ladák állnak a szovjet járművek találkozóján a Ferihegyi Emlékparkban 2012. november 11-én.
Nyitókép: Marjai János

A háború hatása: visszatérnek a Moszkvicsok meg a légzsák nélküli autók

A moszkvai polgármester újjáélesztené a Moszkvicsot az orosz kézre kerülő Renault-gyárakban, miközben ismét gyárthatók karburátoros orosz autók ABS és menetstabilizátor nélkül.

Moszkva átveszi a Renault összes gyártó egységét, miután a francia autógyártó bejelentette kivonulását az országból. Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester azt mondta, államosítják a Renault fővárosi autógyárát és a „hosszú és dicsőséges múltra visszatekintő" üzemben ismét a Moszkvicsok készülhetnek majd, amelyeket utoljára két évtizeddel ezelőtt gyártottak – írja a hvg.hu.

Oroszországban még mindig csaknem 200 ezer Moszkvicsot tartanak nyilván, ebből 46 ezer 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.

A polgármester arról beszélt, hogy az újjáéledő moszkvai üzemben kezdetben hagyományos, belső égésű motoros autókat gyártanak majd, de a jövőben elektromos autókat is gyártanának. Ugyanakkor Szergej Celikov, az Autostat vezetője szerint legalább két év és legalább egymilliárd dollár kell egy új autó kifejlesztéséhez.

Régi autót viszont lehet majd gyártani, mert Oroszországban engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, mert utóbbi alkatrészek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre. A hvg.hu cikke szerint a vonatkozó rendeletet Mihail Misusztyin miniszterelnök írta alá, és 2023. február 1-ig lesz érvényes.

Oroszországban jelenleg hivatalosan szinte minden környezetvédelmi szabvány érvényben van az Euro 0-tól az Euro 5-ig, ugyanakkor így is életszerűtlen, hogy az 1988-as szabványoknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátású autókat gyártsanak. Az Euro 0 szabvány lényegében a 80-as évek végéig tartó korszakot jelenti, a karburátoros autókat. Csakhogy a dimitrovgradi karburátorgyár, amely a Zsigulikat, Moszkvicsokat és Volgákat ellátta, mára nem létezik, de már a legalább Euro 2-es norma eléréséhez szükséges katalizátor sem érhető el, mert Oroszország nem gyárt már ilyeneket sem.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×