Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: fr24.com

"A repülőgép elszabadult", kiáltottak a pilóták Párizsban - hangfelvétel a súlyos esetről

Vizsgálatot indított szerdán a francia polgári repülésbiztonsági nyomozó és elemző Iroda (BEA) annak a súlyosnak minősített incidensnek a kivizsgálására, amely az Air France légitársaság egyik járatának két nappal ezelőtti leszállásakor történt a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren . A pilóták ugyanis a Boeing 777 típusú repülőgép "repülésirányításának instabilitásával" szembesültek.

Az Air France megerősítette az AFP hírügynökségnek, hogy a francia légitársaság AF11-es számú, New Yorkból Párizsba közlekedő járatán április 4-én félbeszakadt a megkezdett leszállás, és átstartolás történt a repülőtérhez közeledve.

"A repülőgép a második leszállás során már gond nélkül landolt" - jelezte a légitársaság.

A francia televíziókban és rádiókban közzétetették az incidens során a pilótafülke és az irányítótorony közötti beszélgetés szövegét.

"Állj, állj" - mondta az egyik pilóta a kollégájának ijedt hangon, majd a légiirányítókhoz szólva hozzátette: "Visszahívlak titeket. Átstartoltunk, tartjuk a 4000 láb (1300 méter) magasságot, visszahívunk titeket". A FlightRadar internetes oldalon látható repülési adatok szerint a repülőgép nem sokkal korábban még 400 méteres magasságban volt.

"Átstartoltunk, repülésirányítási probléma történt, a gép gyakorlatilag elszabadult" - magyarázta a pilóta a légiirányítóknak, miután stabilizálódott a helyzet.

Az Airportal.hu tudósítása szerint a repülőgép már megkapta az engedélyt a leszálláshoz, miután mindössze 1200 láb (kb. 365 méter) magasságban balra eltért a futópálya végső egyenesétől, és 1150 láb (kb. 350 méter) magasságig folytatta a süllyedést, mielőtt újra emelkedésbe kezdett.

A légiforgalmi irányítókkal folytatott – valószínűleg véletlen – rádióforgalmazásból kiderült, hogy a pilóták jelentős stresszhelyzetben voltak, a háttérben rengeteg figyelmeztető hangjelzés hallható.

Az Air France szerint "az átstartolást a hatóságok, a repülőgépgyártók és az Air France légitársaság természetes eljárásnak tekintik a biztonság érdekében".

"A legénységek képzettek és rendszeresen gyakorolják a valamennyi légitársaság által megszokott eljárásokat annak érdekében, hogy szavatolják a járatok és az utasok biztonságát, ami a legfontosabb az Air France számára" - tette hozzá közleményében a légitársaság, amely "megérti és sajnálja a kellemetlenséget, amelyet az ügyfeleik átélhettek".

A járat adatait és a pilótafülkében lezajlott beszélgetés felvételét tartalmazó feketedobozt már vizsgálja a BEA, amely "súlyos incidensnek" minősítette a történteket.

A nemzetközi polgári légiközlekedés szabályai szerint a súlyos incidens azt jelenti, hogy a körülmények arra utalnak, nagy volt a valószínűsége egy balesetnek. Illetékes források az AFP-nek elmondták: az incidens azért minősült súlyosnak, mert leszállás közben történt, amikor is a legnagyobb a kockázat. A hatóság egyébként rendszeresen végez ilyen típusú vizsgálatokat. A mostani incidensnek nem voltak sérültjei.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×