eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Az orosz-ukrán egyesített ellenőrző és koordináló központ (JCCC) tagjai lefényképeznek egy tüzérségi lövedék által okozott krátert és egy megrongálódott lakóházat a kelet-ukrajnai Luhanszk megyében fekvő Vrubivka közelében 2022. február 17-én. Az orosz kormány által támogatott kelet-ukrajnai szakadárok ezen a napon azzal vádolták a kijevi kormánycsapatokat, hogy az elmúlt 24 órában négyszer nyitottak tüzet a területükre.
Nyitókép: MTI/AP/Vadim Ghirda

Így térítenek a biztosítók háborús övezetben

Egy biztosítóval sem lehet olyan országokba utasbiztosítást kötni, amelyeket egy esetleges háború vagy fegyveres zavargás miatt vörös zónába sorolt a Külügyminisztérium – hívja fel a figyelmet az egyik biztosítási alkusz cég. Ukrajnára jelenleg nincs érvényben semmilyen korlátozás – hangsúlyozta Németh Péter, a CLB értékesítési és kommunikációs igazgatója.

Nem kell egy országban klasszikus értelemben háborúnak lennie ahhoz, hogy egy biztosító azt mondhassa, nem fog téríteni. Elég, ha valahol rendszeresek a tüntetések vagy zavargások – fogalmazott a CLB biztosítási alkusz értékesítési és kommunikációs igazgatója. Hivatalosan a külügyminisztérium minősíthet egy országot utazásra nem ajánlott területnek, háborús övezetnek – tette hozzá Németh Péter.

„Ezeken a területeken automatikusan már a szerződések szempontjából is úgy kell gondolni, hogy megszűnt a szolgáltatás. Ha menet közben nyilvánítódik ilyenné ez a terület, akkor pedig el kell indulni haza, mert ugye biztosítói szerződésben benne van az is, hogy a kármentésért és a kár megelőzéséért is meg kell tennie az ügyfélnek mindent, és

ilyenkor a magunk mentése, kimenekítése számít kármentésnek”

– mondta.

Ukrajnára jelenleg nem vonatkozik korlátozás – hangsúlyozta Németh Péter. A konzuli szolgálat néhány napja azt közölte, mindenki fontolja meg utazása szükségességét és lehetőség szerint halassza későbbre. Ha pedig mégis az utazás mellett dönt, vagy a térségben tartózkodik, regisztráljon konzuli védelemre.

„Most még működik ott minden szolgáltatás, és reméljük, hogy így is marad. Még az utasbiztosítások is térítenek,

nem hallottuk még biztosítóktól azt, hogy már nem szeretnének szerződést kötni arra a területre, illetve ne tudnának ott szolgáltatni, ez sajnos ilyen helyzetben bármikor változhat,

úgyhogy mindenki nagy figyelemmel legyen” – elemezte a jelenlegi helyzetet.

Németh Péter ugyanakkor hangsúlyozta: érdemes ellenőriznie a biztosításait annak, aki munka, tanulás vagy bármi egyéb folytán huzamosabb időn át tartózkodik a szomszédos országban, de a határmentén élőknek is ajánlott teljes körű biztosítással körbebástyázniuk magukat.

„Ne gondoljuk a legrosszabbra. Nem tudjuk, hogy ha harcok vannak egy országba, akkor azok hol zajlanak, lehetnek akár robbanások, légrobbanások, rázkódások, ablakbetörések és ne adj isten a jövőben becsapódó lövedékekből származó kár” – mondta. Felhívta a figyelmet, hogy érdemes ellenőrizni az ingatlanbiztosításokat, hogy mindenre kiterjed-e, élet- és balesetbiztosításra pedig remélhetőleg nem lesz szükség.

Hozzáfűzte: a tapasztalatok azt mutatják, hogyha zavargások miatt ilyen jellegű kár ér valakit, akkor hivatalosan ugyan nem térítenek a biztosítók,

méltányosságból azonban számíthatnak az ügyfelek kártérítésre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×