eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Siemens

Forradalom jöhet a vasúti közlekedésben

Digitálisan irányított, teljesen automatizált vonat tette meg első útját Hamburgban a városi forgalomban egy nemzetközi mobilitási kongresszus alkalmából.

A világon már számos helyen közlekednek vezető nélküli vonatok vagy metrók, az önjáró hamburgi városi gyorsvasúti (S-Bahn) szerelvény újdonsága abban áll, hogy nem külön e célra épített, körülzárt pályán halad, hanem ugyanazokon a vágányokon, amelyeket a hagyományos vonatok is használnak.

A Német Államvasutak és a Siemens által bemutatott, önvezetővé átalakított szerelvényből négy már decemberben megkezdi működését a hamburgi városi forgalomban.

A vasúttársaság vezetője szerint

a "világpremiert jelentő" vezető nélküli technológiát lépésről lépésre bevezetik egész Hamburgban, majd más német városokban is.

A bemutatott technológiával digitalizálni lehet a vasúti pályákat Németországban, Európában, sőt az egész világon - hangoztatta a Siemens vezetője, Roland Busch.

A fejlesztők szerint a digitális technológia bevezetésével feszesebbé lehet tenni a vasúti menetrendet, ami a szállítási kapacitás akár 30 százalékos növekedését is eredményezheti "anélkül, hogy lefektetnénk egyetlen kilométernyi új vágányt".

Roland Busch szerint pontosabbá lehet tenni a vonatokat és akár 30 százalékkal csökkenthető az energiafelhasználás.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×