eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Védőmaszkos férfi egy milánói metróállomáson 2020. február 24-én. Az osztrák hatóságok az előző nap felfüggesztették a vasúti átkelést az Olaszországgal közös határon, miután a Velencéből induló, Münchenbe tartó nemzetközi  járaton két utasnál az új koronavírus fertőzés tüneteit állapították meg. Olaszországban 200 fölé emelkedett a tüdőgyulladást okozó új koronavírussal fertőzöttek száma, és eddig összesen négy ember halt bele a betegségbe.
Nyitókép: MTI/EPA/ANSA/Matteo Bazzi

Koronavírus: nőtt a halottak száma Olaszországban

Immár heten veszítették életüket, ebből hatan az északnyugat-olaszországi Lombardia tartományban a koronavírus okozta fertőzés nyomán, mindannyian idős, más betegségben is szenvedő emberek voltak - jelentette az Ansa olasz hírügynökség.

Az utolsó beteg, egy 80 esztendős férfi a nap folyamán a milánói Sacco kórházban halt meg. A vesztegzár alá helyezett Lodi térségéből származott.

Kevesebb mint egy nap alatt majdnem kétszeresére emelkedett az olaszországi áldozatok száma.

A legtöbb áldozatot Lombardiából jelentették, egy idős férfi Venetóban halt meg. A fertőzöttek száma meghaladja a 200-t, ebből több mint 170 személyt Lombardiában, több mint 30-t Venetóban tartanak számon. További betegeket Emilia Romagnában, Piemontban és a közép-olaszországi Lazióban regisztráltak. Utóbbiban két kínai turistáról van szó, akiket még február elején szállítottak kózrházba egy római szállodából, állapotuk javulóban van.

A betegek felét kórházban ápolják, mintegy harmincat intenzív osztályon.

A halottak és fertőzöttek száma folyamatosan változik: a hivatalos adatokat az olasz katasztrófavédelem jelenti be minden délben és este, de a tartományok ezzel egy időben közlik saját adataikat is, amelyek nincsenek mindig összhangban egymással.

Az olasz hatóságok továbbra is a fertőzés "okozóját" keresik:

több, Olaszországba januárban és februárban visszatért kínait ellenőriztek már, de egyik sem bizonyult fertőzöttnek. Arra is választ keresnek, van-e kapcsolat a fertőzés két északolasz gócpontja, vagyis Veneto és Lombardia között.

  • Milánóban a metrójáratok majdnem üresen közlekednek,
  • Torinó központja is leginkább szellemvárosra emlékeztet.
  • A liguriai Genovában néhány pap a templomok helyett interneten misézik.
  • Más észak-olaszországi városokban leállították a közös ebédet, vacsorát a szegénykonyhákon, ehelyett élelmiszercsomagokat osztanak.

A Trenitalia olasz vasúttársaság bejelentette, hogy megtéríti a jegyárat annak, aki lemondja Észak-Olaszországba szóló utazását.

Március 31-ig felfüggesztették a sztrájkokat és tüntetéseket. A gócponttól távolabbi olaszországi városokban is üresek a mozik, edzőtermek, visszaesett a látogatók száma a firenzei Uffizi-képtárban is. Románia után Horvátország is bejelentette, hogy ellenőrzi az észak-olaszországi térségből érkező utasokat. A Mauritius-szigeteken nem engedték leszállni egy repülőről az észak-olaszországi turistákat, a francia Lyonban egy olasz turistabusz északolasz sofőrjét vitték kórházi ellenőrzésre.

Az olasz kormány egyeztetést tervez a szomszédos országokkal. Giuseppe Conte miniszterelnök úgy vélte, a schengeni mozgásszabadság korlátotása nem jeklent megoldást. Az EU 230 millió euróval támogatja Olaszországot a helyzet kezelésére.

A kormány a fertőzéstől érintett térségekben felfüggesztette az adófizetési kötelezettséget.

A milánói tőzsde jelentős veszteséggel készül lezárni a napot.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×