Indonéziában a Facebook betiltja a külföldről finanszírozott hirdetéseket az április 17-i elnök-, parlamenti és regionális választásokig terjedő időszakra - jelentette az AP hírügynökség a Facebook üzemeltetőinek közleményére hivatkozva.
A hétfőn életbe léptetett korlátozást azzal indokolták, hogy
a Facebooknak mint közösségi médiának pártatlannak kell maradnia mindenféle választással kapcsolatban a világon.
A döntés azokat a külföldről finanszírozott hirdetéseket érinti, amelyek politikusokra vagy politikai pártokra vonatkoznak, illetve amelyek a választásokon való részvételre, vagy éppen hogy a távolmaradásra buzdítanak.
Hasonló intézkedés már született a februári nigériai választások előtt is,
és ugyanilyen korlátozások léptek életbe Ukrajnában, mert ott már ebben a hónapban lesznek választások.
Az ugyancsak idén megrendezendő indiai és európai parlamenti választások esetében a hirdetők csak engedéllyel vásárolhatnak majd politikai hirdetéseket. Egy új alkalmazás tájékoztatja a felhasználókat a hirdetés költségeiről, a hirdetésen keresztül elért felhasználók pontos számáról, illetve demográfiai adataikról, például életkorukról, nemükről és a tartózkodási helyükről.
Az elmúlt években a Facebookot és több más közösségi médiaszolgáltatót ért bírálat az adatkezelési szabályzataik miatt;
többször felmerült a gyanú, hogy felületeiken keresztül bizonyos érdekcsoportok választásokat befolyásoltak.
A bírálók szerint a külföldi, elsősorban orosz csoportok adathalászattal is foglalkoztak, fizetett hirdetéseken és álprofilokon keresztül pedig befolyásolhatták a 2016-os amerikai elnökválasztást és a 2016-os népszavazást az Egyesült Királyság EU-tagságáról.