Gyévai Zoltán az InfoRádió Brüsszeli hét című műsorában azt mondta: a mobilitási csomag legkényesebb eleme a kiküldési szabályok közúti közlekedési szektorban való érvényesítése volt, jelentősen szigorítva az eddigi körülményeken. A szakértő ugyanakkor hangsúlyozta, ez még nem jogszabály, csupán álláspont; jogszabály akkor lesz, ha két jogalkotó, a tanács és a parlament megállapodik a szövegről. Ettől még messze vagyunk, nehéz következtetni arra, hogy mi lesz a végleges megállapodás - fogalmazott a Bruxinfo főszerkesztője.
A közép- és kelet-európai tagországok, miután a tanácsban elveszítették ezt a csatát, megpróbálják "a réven visszahozni", a jogalkotásba kapaszkodva "az ebet a karóhoz kötni" - világított rá Gyévai Zoltán.
Hozzátette, hogy ha valaki térségbeli fuvaros, nem feltétlenül kell szomorkodnia amiatt, hogy a pihenőidejét javítani akarják. A kérdés Gyévai szerint az, hogy "egyenlő feltételekkel versenyzünk-e a nyugat-európai piacokon".
Hogy mikor lesz egységes szabályozás a kérdésben, arról úgy vélekedett,
a tanács 2020-ra szeretett volna rendet, ez most bizonytalanná vált, mert az EP-n belül elhúzódik a folyamat.
"A jelenlegi Európai Parlament április 18-án tartja utolsó ülését, addig kellene elfogadnia a saját álláspontját. Ha ez nem történik meg, a döntés átkerül őszre, amikor újra kell tárgyalni az EP saját álláspontjáról" - mondta el Gyévai Zoltán.