Infostart.hu
eur:
386.77
usd:
328.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Genova, 2018. augusztus 14.Az A10-es autópálya leszakadt hídjának egy része Genova közelében 2018. augusztus 14-én. A balesetnek több tucat halottja van. (MTI/EPALuca Zennaro)
Nyitókép: (MTI/EPALuca Zennaro

Félmilliárd eurós kártérítést ígér a leomlott híd üzemeltetője

A híd újjáépítését is megígérte az olasz autósztráda-társaság vezérigazgatója, de a miniszterelnök-helyettes azt mondta, nem fogadnak el alamizsnát. Közben 43-ra emelkedett a halálos áldozatok száma.

Giovanni Castellucci, az Autostrade per l'Italia vezérigazgatója és a társaság elnöke, Fabio Cerchiai bejelentette: a vállalat készen áll arra, hogy teljesen lebontsa a leomlott hidat és helyére acélhidat emeljen. Hangsúlyozták, hogy a 160 milliárd forintnak megfelelő összeget hétfőtől Genova önkormányzatának készek átutalni a legsürgősebb segítségnyújtásra. Ezenkívül segíteni kívánnak a hídomlástól érintett lakóházakból kiköltöztetett több mint 600 ember költségeinek fedezésében is. Bejelentették, hogy mielőbb alternatív útvonalat teremtenek a hídomlás okozta közlekedési nehézségek enyhítésére.

Ugyanakkor továbbra is azt állítják, hogy

ismereteik szerint a híd rendszeres ellenőrzés alatt állt, és "jó egészségnek" örvendett.

Elismerték, hogy tavasszal a Morandi híd korszerűsítéséről döntöttek, de visszautasították, hogy erre a szerkezet rossz állapota miatt volt szükség. Visszautasították azt is, hogy a sztrádatársaság üzemeltette útvonalakon más hidak is veszélyesek lennének. Készségüket fejezték ki a hatóságokkal való együttműködésre az omlás okainak kiderítése érdekében. Giovanni Castellucci vezérigazgató bejelentette, hogy nem mond le tisztségéről.

Luigi Di Maio miniszterelnök-helyettes minderről közösségi oldalára azt írta, az állam "nem fogad el alamizsnát" a sztrádatársaságtól, és hangsúlyozta, hogy

az olasz kormány továbbra is a vállalat koncessziós jogának visszavonásán dolgozik.

Sergio Mattarella államfő az áldozatok egy részének szombaton Genovában tartott temetésén úgy nyilatkozott, elfogadhatatlan tragédia történt és a felelősség szigorú megállapítására van szükség.

Az autósztráda-társaság vezetői részt egyébként vettek az áldozatok szombati genovai gyászszertartásán, és a közleményükben azt írták, hogy nem tudták a tragédia után megfelelő formában kinyilvánítani az együttérzésüket.

Közben a híd roncsai alatt újabb holttestet találtak, és az egyik kórházban ápolt súlyos sérült, egy eddig gyógyszeres kómában tartott 37 éves román férfi meghalt, így

a halálos áldozatok száma 43-ra emelkedett.

A Polcevera patak fölött negyven méter magasan álló Morandi autópályahíd nyolcvan méteres szakasza kedd délben omlott a mélybe, lakásokra, vasúti sínekre, gyárakra. Az A10-es autópálya részeként a híd a város keleti és nyugati részét kötötte össze, ezen lehetett eljutni a kikötővárosból Dél-Franciaországba, Piemontba és Lombardiába is.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 26. 20:15
×
×
×
×