Infostart.hu
eur:
384.51
usd:
330.29
bux:
0
2025. december 9. kedd Natália

Az európaiak nyitottak a megosztásra

Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját, otthonát, telefonját, sőt akár a kutyáját is - derült ki abból az európai közvélemény-kutatásból, amit a Ford Motor Company rendelt meg, hogy jobban átlássa az egyre népszerűbb megosztási kezdeményezések gazdasági hátterét.

A felmérésben a 10 ezer francia, német, olasz, spanyol és brit válaszadó 55 százaléka úgy nyilatkozott, szívesen megosztaná autóját pénzért, 44 százalékuk ugyanezt az otthonával, 33 százalékuk pedig a mobiltelefonjával is megtenné, sőt az emberek 17 százaléka akár még a kutyáját is megosztaná.

A megkérdezettek többsége, 78 százaléka másoknak is megengedné, hogy vezesse az autóját vagy csomagokat szállítson vele.

A válaszadók túlnyomó többségét kifejezetten érdeklik a környezetükben elérhető megosztási szolgáltatások, 76 százalékuk szívesen használna telekocsi-szolgáltatásokat, 73 százalékukat a parkolóhely-megosztás, illetve 72 százalékukat az autómegosztás is érdekelné.

A kutatás MTI-hez eljuttatott összefoglalója szerint az autóktól a zenén át a nyaralásokig az emberek egyre több területen készek elfogadni a megosztást és az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat.

A megosztási üzletág évente több mint 13 milliárd eurós forgalmat generál világszerte, és az előrejelzések szerint ez az összeg 2025-re akár a 293 milliárd eurót is elérheti, amelyből az autómegosztás forgalma 23 százalékot tehet ki.

A felmérés szerint a spanyolok hajlanak leginkább arra, hogy pénzért cserébe megosszák autójukat, 61 százalékuk mondta ezt. Utánuk az olaszok következnek 58, a franciák 56, a britek 50 és a németek 48 százalékkal.

A franciák 87 százaléka érez kedvet ahhoz, hogy utasokat vegyen fel autójába, az olaszoknál ez az arány 86, a németeknél 82, a spanyoloknál 80, a briteknél pedig 58 százalék.

A megosztást leginkább a fiatalok és a férfiak találják jó megoldásnak. A férfiak 61 százaléka kész arra, hogy járművével részese legyen egy autómegosztó szolgáltatásnak, míg a nőknél ez az arány 49 százalék. Ugyanakkor a 25-34 éves korosztályban a férfiak és a nők 68 százaléka nyitott erre az ötletre.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.09. kedd, 18:00
Maruzsa Zoltán
a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára
Mit keres a cafeteria TikTokon? Az Erste megmutatja, hogyan lesz a juttatásból tudatos döntés

Mit keres a cafeteria TikTokon? Az Erste megmutatja, hogyan lesz a juttatásból tudatos döntés

A bankszektor sokkal izgalmasabb és dinamikusabb, mint ahogy azt sokan elképzelik - a gyors változások, az innováció és a kézzelfogható eredmények teszik vonzó munkahellyé. Az Erste Bank több mint 200 éves küldetése a pénzügyi jólét elősegítése, amit ma 3500 fős szervezettel, mégis családias légkörben valósítanak meg. A bank hibrid munkavégzési modellt alkalmaz, kiterjedt juttatási rendszert működtet, és nagy hangsúlyt fektet a visszajelzés kultúrájára, a belső mobilitásra és a mesterséges intelligencia felelős használatára. A munkavállalói elégedettség 80%, ami az ügyfélelégedettségben és az eredményességben is megmutatkozik, 2025-ben az Erste a WhereWeWork független, valós dolgozói visszajelzésekre épülő munkahelyértékelő platformján a legmagasabbra értékelt munkáltató lett. A Portfolio Mihók Krisztinát, az Erste Bank HR vezetőjét kérdezte arról, hogy milyen alapértékeket követ a bank HR stratégiája, miért jó lehetőség bankban dolgoznia egy Z generációsnak, és hogy miért hasznosak a cafeteria választáshoz kapcsolódó TikTok-videók.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×