A horvát rendőrség a nap 24 órájában és a hét minden napján figyelni fogja az érintett - 948,08 kilométer hosszú -határszakaszt.
A 12,5 millió euró (3,7 milliárd forint) értékű megfigyelőrendszert a partoktól 20 kilométerre állítják fel. Az új kamerákkal és radarokkal kibővítik a már meglévő rendszert, amelyet néhány évvel korábban telepítettek az Adrián, és amelyet a közlekedési minisztérium működtet a kereskedelmi és utasszállító hajók ellenőrzésére.
A meglévő tíz radarállomás mellé - amelyeket a rendőrség is használni fog - további négy radarállomást telepítenek, valamint 19 nagy látószögű kamerát is felszerelnek a teljes tengeri határszakaszon.
A költségek 75 százalékát az Európai Unió, 25 százalékát pedig a horvát állam állja.
Az új rendszer a parti őrség számára lehetővé teszi, hogy 100 kilométeres távolságról is észrevegyen, felismerjen és követni tudjon hajókat. Kisebb, akár 10 négyzetméteres úszó tárgyakat, az embercsempészek által használt gyors motorcsónakokat is észlel, amire az eddigi rendszer nem volt képes.
Több helyszínen lesznek éjjellátó- és hőkamerák, valamint főleg a déli szakaszon - ahol a legnagyobb az illegális bevándorlás veszélye - érzékelőrendszereket is telepítenek. Ez utóbbiak úgy működnek, hogy ha észlelnek egy hajót vagy csónakot, kamerájuk elkezdi követni, és amennyiben a jármű nem az előírt útvonalon halad a legelső határátkelőig, riasztja a parti őrséget.
Az új rendszer telepítésével Horvátország a schengeni övezethez való csatlakozást akarja felgyorsítani. A lap szerint a tengeri szakasz védelmével Horvátország teljes egészében eleget tesz a schengeni egyezményből fakadó kötelezettségeinek.