A hamburgi Altendorf Gimnáziumban kísérletképpen vezették be az úgynevezett általános vallásoktatást, amelynek az a lényege, hogy a diákok megismerkedjenek a főbb felekezetek tanításával, viszont egyik ünnepeit sem tekintik általános érvényűnek.
Így a karácsony fogalmát is körvonalazza a hittanár, de ugyanígy beszél a ramadánról, vagy a hanukáról, máskor pedig a buddhizmus lényegéről.
Ábrahám történetét a Bibliából azonnal összehasonlítja a Korán Ibrahimról szóló fejezetével.
Az általános vallásoktatást szorgalmazó tanügyi hivatal szerint Hamburgban 106 vallási közösséget tartanak nyilván.
A lakosság 30 százaléka keresztény, 40 százaléka felekezet nélküli, és mintegy 7 százaléka mohamedán.
A vegyes házasságok terjedőben vannak, következésképpen szükség van egymás hitének megismerésére, egyben pedig a tolerancia erősítésére - állítja Folkert Doedens, az evangélikus Pedagógiai és Teológiai Intézet igazgatója, és hozzáteszi, hogy erre a legalkalmasabb közintézmény az iskola.
Nem mindenki ért egyet ezzel a próbálkozással, még az Altendorf Gimnáziumban tanuló diákok jelentős hányadának szülei sem támasztanának akadály a többi vallás megismertetésének útjába, de azt értetlenséggel fogadják, hogy a többi német állami tanintézettel ellentétben,gyerekeik számára miért nem tartanak iskolai karácsonyi ünnepélyt.
A téma szemet szúrt a keresztény egyházak vezetőinek is, akik most mindent megtesznek azért, hogy az Altendorf Gimnáziumban is visszaállítsák a felekezeti alapon történő hittanórákat, és a keresztény diákok ismét megünnepelhessék az iskolában is a karácsonyt.
Lecsaptak Budapest belvárosára, tömegével vitték az embereket a rendőrök