Egy brit felmérés szerint 46 százalékkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy a sofőr meghal, ha egy 2000 és 2003 között készült autóval ütközik, mintha egy tíz évvel korábbi autóval karambolozna.
A brit közlekedési minisztérium által készíttetett felmérés szerint a modern autók a nagyobb súlyuk miatt több kockázatot jelentenek, és ezzel magyarázható, hogy a sofőrök halálát okozó közúti balesetek száma nem csökkent jelentősen az elmúlt tíz évben.
A tanulmány megállapítja: az újabb autók nagyjából húsz százalékkal nehezebbek, mint az egy évtizeddel ezelőtt gyártottak.
Ennek oka, hogy a magasabb sebesség eléréséhez nagyobb és egyben nehezebb motorra van szükség, valamint a kiegészítők is több helyet foglalnak az autókban.
A tesztek szerint az új gyártású autók biztonságosabbak, ám ezek a vizsgálatok csak az adott kocsiban ülőkre összpontosítanak, az esetleges balesetben résztvevő másik járműben okozott károkkal nem foglalkoznak.
A közútbiztonsági szervezetek arra hívják fel az autógyárakat, hogy vezessenek be egy külön tesztet, amellyel a kocsi által okozott kárt lehetne mérni.
Incidens volt a ferihegyi repülőtéren