Már nincs akkora hangsúly a novemberi kgfb-kampányokon, mivel az autósok döntő hányadának év közben van az évfordulója. Emiatt pedig hajlamosak elfelejteni a szerződéseik felülvizsgálatát - írja a 24.hu.
Így könnyen előfordulhat, hogy az elérhetőnél magasabb díjú szerződésben ragadnak. Pedig a piacon szinte mindenki (98 százalék) egy olcsóbb ajánlatra váltana, mégis sokan nehézségekbe ütköznek - ez derült ki az NRC által, a Groupama Biztosító megbízásából készített országos felmérésből.
Összesen ezer főt kérdeztek meg a kutatás során, és kiderült, hogy
a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás egy kifejezetten árérzékeny termék.
Meglepő módon az árérzékenység ráadásul egyáltalán nem függ össze a jövedelmi helyzettel, inkább attitűdalapú - írják. A felmérés szerint nem pusztán szinte mindenki váltana, ha olcsóbb ajánlatot kap, de a válaszadók 72 százaléka már kevesebb mint 10 ezer forint éves megtakarítás esetén is mozdulna.
Mindezek ellenére manapság mégsem aktívak a gépjármű-tulajdonosok. A tulajdonos- vagy üzembentartó váltásokat figyelmen kívül hagyva, az évfordulós szerződések jó, ha 20 százalékánál történik biztosítóváltás - derült ki a kutatásból.
A résztvevők visszajelzései alapján leginkább a felmerülő nehézségek gátolják a váltást.
Ilyen lehet például, hogy nincs elég idő az adminisztráció és az ajánlatok áttekintéséhez, vagy az ügyfelek bonyolultnak érzik a folyamatot, mi több, egyáltalán nem tudják, hogy mikor lenne lehetőségük egy új biztosításra váltani.
A másik szempont az árazás, azaz az ügyfelek megfizethetőnek tartják a jelenlegi csomagjukat, és nem hiszik, hogy találnának a kínálatban kedvezőbb ajánlatot. A felmérésből kiderült az is, hogy tízből hat ügyfél még vezetési szokásokat mérő készüléket is használna, ha ezzel csökkenthetné a biztosítása díját.