eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 22. szombat Beáta, Izolda
Close-up of a car with a broken windshield after a fatal crash. Consequence of a fatal car accident. Automobile danger. Reckless dangerous driving. Vehicle after an accident with a pedestrian
Nyitókép: Yevhen Roshchyn / Getty Images

Brutális pénzeket buknak el a magyar autósok

Számos oka lehet annak, hogy egy autóvezető miért nem vált számára kedvezőbb biztosítási ajánlatra, többek között például az anyagi megfontolás, de akár még a bizonytalanság is.

Már nincs akkora hangsúly a novemberi kgfb-kampányokon, mivel az autósok döntő hányadának év közben van az évfordulója. Emiatt pedig hajlamosak elfelejteni a szerződéseik felülvizsgálatát - írja a 24.hu.

Így könnyen előfordulhat, hogy az elérhetőnél magasabb díjú szerződésben ragadnak. Pedig a piacon szinte mindenki (98 százalék) egy olcsóbb ajánlatra váltana, mégis sokan nehézségekbe ütköznek - ez derült ki az NRC által, a Groupama Biztosító megbízásából készített országos felmérésből.

Összesen ezer főt kérdeztek meg a kutatás során, és kiderült, hogy

a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás egy kifejezetten árérzékeny termék.

Meglepő módon az árérzékenység ráadásul egyáltalán nem függ össze a jövedelmi helyzettel, inkább attitűdalapú - írják. A felmérés szerint nem pusztán szinte mindenki váltana, ha olcsóbb ajánlatot kap, de a válaszadók 72 százaléka már kevesebb mint 10 ezer forint éves megtakarítás esetén is mozdulna.

Mindezek ellenére manapság mégsem aktívak a gépjármű-tulajdonosok. A tulajdonos- vagy üzembentartó váltásokat figyelmen kívül hagyva, az évfordulós szerződések jó, ha 20 százalékánál történik biztosítóváltás - derült ki a kutatásból.

A résztvevők visszajelzései alapján leginkább a felmerülő nehézségek gátolják a váltást.

Ilyen lehet például, hogy nincs elég idő az adminisztráció és az ajánlatok áttekintéséhez, vagy az ügyfelek bonyolultnak érzik a folyamatot, mi több, egyáltalán nem tudják, hogy mikor lenne lehetőségük egy új biztosításra váltani.

A másik szempont az árazás, azaz az ügyfelek megfizethetőnek tartják a jelenlegi csomagjukat, és nem hiszik, hogy találnának a kínálatban kedvezőbb ajánlatot. A felmérésből kiderült az is, hogy tízből hat ügyfél még vezetési szokásokat mérő készüléket is használna, ha ezzel csökkenthetné a biztosítása díját.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×