eur:
411.24
usd:
392.67
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Moscow, Russia - March 26, 2019: Aircraft Airbus A320-232(WL) HA-LYT of Wizz Air against blue sky in sunny morning going to landing at Vnukovo international airport in Moscow
Nyitókép: Fotokot197/Getty Images

Új, hosszabb járatokat tervez a WizzAir, de nem a magyar utazóknak

A jövő márciusban induló, London és Szaúd-Arábia között közlekedő, hétórás utak célközönsége a zarándokok lennének. A légitársaság a Közel-Keleten és Ázsiában is terjeszkedne, tengerentúli utakat azonban nem tervez.

Az utasok a hétórás szaúdi úton semmit sem kapnak ingyen. A légitársaságnak pénzbe kerül az étel, az ital és a poggyász szállítása - írja az Index, idézve a légitársaság vezérigazgatójának Bloombergnek adott interjúját.

Váradi József a lapnak úgy fogalmazott: "Ha szórakozni kívánnak, a szórakozás feltételeit maguknak kell megteremteniük". Szerinte az általa vezetett cég ebben nem tud az utasoknak segíteni.

Márciusban mutatkozik be a WizzAir új, nagy hatótávolságú, keskeny törzsű gépe a London és a szaúdi kegyhely, Dzsidda között közlekedő járatokon. Mint írják, sok légitársaságtól eltérően ezen nem szolgálnak fel háromfogásos menüt. Az ülések nem lesznek dönthetők és az utas előtti fejtámlán nem lesz szórakoztatásra alkalmas kijelző.

A maximum 239 utas három mosdón osztozhat, amelyeket egyetlen, szűk folyosón elhaladva érhetnek el.

Egy Londonban tartott sajtótájékoztatón a vállalatvezér felvázolta további terveit, mely szerint a fapados légitársaság azt tervezi, hogy ilyen, Airbus A321 XLR típusú gépekkel további útvonalakat nyit Európából a Közel-Keletre és Ázsiába. Az első ilyen járat Gatwick és Szaúd-Arábia között fog közlekedni, a jegy pedig majdnem pontosan 135 fontba, átszámítva körülbelül 63 ezer forintba kerül majd. A vezérigazgató szerint egy ilyen járat turisztikai és vallási szempontból is vonzó lehet.

A hosszú járatokra alkalmas, egyfolyosós gép egy zökkenőmentes év után mutatkozik be a magyarországi székhelyű légitársaság flottájában, amely nemrég azzal tett szert nemzetközi hírnévre, hogy elsőként vezette be a jegyvásárlás előfizetéses rendszerét. A profitelvárásokat valamelyest csökkentette, hogy a cég néhány gépe a hajtóművek elhúzódó karbantartása miatt a földön maradt - írják.

A WizzAir azt tervezi, hogy ugyanilyen XLR gépet indít 2025 júniusában a milánói repülőtérről az Arab Emirátusok fővárosába, Abu-Dzsabiba. ezek a jegyek 100 euróba, azaz megközelítőleg 40 ezer forintba fognak kerülni. A légitársaság, növekedési terveivel összhangban, 47 XLR-t rendelt, a hubot, a kiszolgálóközpontot pedig az Egyesült Királyságban, a gatwicki vagy más közeli reptéren tervezi kialakítani, hogy versenybe szálljon a hagyományos légitársaságokkal.

Az XLR gépek repülési ideje akár 8 óra is lehet, miközben a WizzAir jelenleg legfeljebb 6 órás utakra alkalmas gépekkel rendelkezik.

A társaság "izgalmas" célállomásnak tekinti még Indiát, és arra számít, hogy a következő egy év során ebbe az irányba is megindíthatja gépeit. A pakisztáni piacra is betörne, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a vendégmunkásokat szállítsa az Emirátusokba és Szaúd-Arábiába, majd haza.

A szaúdi hatóságok egyébként nem engedélyezték, hogy a WizzAir helyi légitársaságot alapítson az országban. Ugyanakkor bővíti bázisát Abu-Dzabiban. A transzatlanti járatokat Váradi József kizárta a kínálatból: "Nem az a szándékunk, hogy átrepüljünk az Atlanti-óceán felett. Nem várja el tőlünk senki, hogy New Yorkba vagy Bostonba indítsunk járatot. Erre egyszerűen nem vagyunk felkészülve".

A jelenlegi tervek szerint a légitársaság 15 százalékkal növelné repülőgépparkját, de ez attól is függ, hogy az Airbus leszállítja-e határidőre a megrendelt mennyiséget.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, valamint a megújuló energiát termelők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×