Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Charleroi, 2017. szeptember 19.A Ryanair ír légitársaság egyik repülőgépe a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nyitókép: MTI/EPA/Stephanie Lecocq

Nem fognak örülni az utasok a Ryanair új bejelentésének

A légitársaságnak augusztusban már nem kellett újabb árcsökkentéssel csábítania az utasokat, az ősz eleji foglalások enélkül is jól alakultak. Így a cég vezetése szerint hamarosan visszatérnek az árak a normális szintre, vagyis emelkedés következik.

A fapados légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary a Reuters érdeklődésére közölte, hogy az üzleti év nyeresége várhatóan csekély mértékben, de elmarad az egy évvel korábbitól, ám így is "nagyon erősnek" ígérkezik - írja az Origo.

A vezérigazgató szerint a szeptemberrel záruló negyedévben az árak desztinációktól függően 5 és 9 százalék közötti mértékben csökkentek éves összehasonlításban, ami a légitársaság szempontjából jelentős javulás a júniussal zárult három hónapban kimutatott, 15 százalékos átlagos jegyárcsökkenéshez képest.

Michael O'Leary szerint az elmúlt hetekben már kezdtek visszatérni a normális szintre az árak, és ez a folyamat novemberig is eltarthat.

A nyáron a fapados társaságnak komoly engedményeket kellett adnia ahhoz, hogy teljesíthessék a célkitűzéseiket, ugyanis alap elvárás, hogy a járatokon nem lehet üres ülés. Ennek ellenére júliusban 94 százalékos járatkihasználtsággal üzemeltek, amit augusztusra 96 százalékra sikerült felvinni.

Mint írják, egy konkrét adat derült csak ki a jelentésekből: a március végén záruló pénzügyi év végére 198-200 millió utasról szól az előrejelzés. Ekkorra kiderülhet, a most "az előző évitől kissé elmaradó, de nagyon erős nyereség" valójában mennyivel tér el lefelé a legutóbbi üzleti évben produkált 1,917 milliárd eurótól a közlekedési csoportnál.

A terv teljesítéséhez azonban arra is szükség lesz, hogy a Ryanair kizárólagos repülőgép-szállítója, a Boeing mostantól valóban a szerződés szerint teljesítsen - teszik hozzá.

Címlapról ajánljuk
Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Nagyon is létezik gasztroturizmus – mondta Vinkó József, a Magyar Konyha magazin főszerkesztője az InfoRádió Aréna című műsorában, és felhívta a figyelmet újonnan összeállított gasztroséta helyekre. Beszélt arról is, hogy a hozzánk látogató külföldiek hetven százaléka milyen ételt keres, és hogy leáldozik-e a fine dining csillaga. Megtudhattuk tőle azt is, miért „házasítják” a japán és a perui konyhát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Bár a diplomácia hagyományosan elsősorban nemzetállami feladatként jelenik meg, az utóbbi évtizedekben számos más szereplő – például civil szervezetek, vállalatok, multinacionális intézmények, valamint települési és területi önkormányzatok – is aktívan részt vesz a nemzetközi kapcsolatok alakításában. Az önkormányzatok így saját nemzetközi hálózataik révén bővítik mozgásterüket, tanulnak egymástól, átveszik egymás bevált gyakorlatait, és cserélnek közpolitikai modelleket. Az önkormányzati, vagy más néven szubnacionális diplomácia azt jelenti, hogy a nemzeti kormányok alatti közigazgatási egységek közvetlenül létesítenek és ápolnak külföldi partnerkapcsolatokat. Budapest esetében is az figyelhető meg, hogy az elmúlt években egyre határozottabban lép fel önálló, saját útját járó szereplőként a nemzetközi porondon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×