Ahogy arról az Infostart is beszámolt, a Nestlé eladja a Boci, a Melba és a Párizsi Kocka védjegyeit a Cerbonának. Az érintett márkákat – a Szerencsi Édesipari Vállalattal együtt – 1991-ben, a privatizáció során vásárolta meg az élelmiszeripari vállalat.
A mostani értékesítéssel kapcsolatban a Nestlé Magyarország vezérigazgatója azt mondta az InfoRádióban, hogy a március 25-én kötött megállapodásnak megfelelően a tranzakció hivatalosan május 22-én zárul majd le. Noszek Péter azzal indokolta a döntést, hogy
a Nestlénél az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a globális márkák, ezzel szemben a Boci, a Melba és a Párizsi Kocka kifejezetten magyar termék.
Hangsúlyozta, hogy a három márka jelenleg nem a Nestlé Magyarország tulajdonában van, hanem a svájci anyavállalat értékesíti a védjegyeket. Ez tehát azt jelenti, hogy a svájci központban döntik el, hogy mely márkák maradhatnak a portfólióban, illetve melyeket adják el.
Mindhárom érintett termék nagyon kedvelt a magyarországi fogyasztók körében. Noszek Péter megnyugtatott mindenkit: a tranzakciótól és az új gyártótól függetlenül
marad a megszokott minőség.
„Meggyőződésünk, hogy a Cerbonánál jó kezekben lesz a Boci és a többi márka is. Százszázalékos magyar márkaportfóliókról van szó, ezeknek a cégeknek nagyon fontos a jó minőség” – magyarázta a vezérigazgató.
Noszek Péter elmondta: a döntés meghozatala előtt fontos volt számukra, hogy továbbra is megfelelő, a vásárlói igényeket kielégítő minőségben gyártsák és szállítsák le az édességeket. Úgy véli, a Cerbona garancia arra, hogy ez így is fog történni.
Mészáros Tamás, a Cerbona vezérigazgatója így kommentálta az adásvételt: „nagy örömünkre szolgál, hogy a sikeres tárgyalásokat követően a száz százalékban magyar tulajdonban álló Cerbonához kerül a közel százéves múltra visszatekintő Boci, Melba és Párizsi Kocka. Örülünk annak, hogy a népszerű márkákat megvásárolhattuk, és a Cerbona biztosíthatja további növekedésüket”.
A Nestlé annak érdekében, hogy az ellátás az átállás alatt is folyamatos legyen, tovább gyártja majd az érintett termékeket az átmeneti időszakban. A cég elsődleges prioritása, hogy a vásárlók továbbra is élvezhessék a Boci csokoládét anélkül, hogy költségingadozások következnének be.