A cég vezetője közleményükben arról beszélt, hogy "az új átlagdíj 13,7 százalékkal meghaladja az újrakötéskor érvényben lévő, 27 200 forintos éves díjat. Ugyanakkor, ha az érintettek nem kötöttek volna új kötelezőt, akkor a meglévő szerződésük több mint 44 ezer forintos díjjal ment volna tovább. Azaz szerződésenként átlagosan 14 ezer forintot takarítottak meg az új biztosításra váltó autósok” - értékelte az adatokat Besnyő Márton, a Netrisk vezetője.
Hozzátette azt is, hogy a mostani szezonban közel 16 éves volt az váltásokban érintett autók átlagos életkora, ez pedig megfelel a magyarországi átlagnak. Hiszen az idei első félév végén a több mint 4 millió Magyarországon nyilvántartott személyautó 15,6 éves volt.
Besnyő Márton közölte azt is: “A biztosítók jelentős kedvezménnyel honorálják, ha egy autós balesetmentesen vezet. A bonus-malus rendszerben a legjobb,
B10-es kategóriába tartozó autósok esetében az átlagdíj 26 753 forintot tett ki, szemben az A0-ás osztály 32 715 forintos díjával”
A netriskes összeállítás szerint az idei kampányban a Suzuki, az Opel és a Volkswagen volt a három legnépszerűbb márka, ezekre a modellekre 25-29 ezer forintos éves díjjal lehetett új kötelezőt kötni.