eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Nyitókép: Agrármarketing Centrum

"Ünnepeljen malaccal!" – Fogyasztásösztönző kampány indult

Idén tizenegyedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese a beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, hogy a december 24-ig tartó kampányt az ünnepi készülődés köré építették, ezért főként a bevásárlást végző családanyákat szólítják meg. Arra törekszenek, hogy a karácsonyi menü tervezésekor minden család asztalára kerüljön sertéshús és abból készült étel.

Kiemelte, hogy míg Magyarországon az egy személyre vetített sertéshús fogyasztás 2013-ban 23 kilogramm volt, addig ez az érték 32-33 kilogrammra nőtt az elmúlt években indított hasonló kampányoknak és az áfa-csökkentésnek köszönhetően.

Idén megtorpanást tapasztaltak, ezért a kedden elindult figyelemfelhívó akció ennek a fogyasztási szintnek a fenntartására szolgál.

Arra is kitért, hogy a sertéságazat a nemzetgazdaságban, az élelmiszergazdaságban és a húsiparban is húzóágazat. Ezért az Agrárminisztérium ebben a nehéz piaci helyzetben is ott van a sertéstartók és feldolgozók mellett – mondta.

Példaként említette, hogy a Vidékfejlesztési programban a pályázati felhívások hozzájárultak a sertéságazat jövedelemtermelő képességének erősödéséhez. A mostani uniós költségvetési ciklusban pedig a KAP stratégiai terv alapján folytatódik a sertéstartó ágazat modernizációja.

Agrármarketing Centrum
Agrármarketing Centrum

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke azt kérte a magyar fogyasztóktól, hogy a hétköznapokban és az ünnepekben is vásároljanak jó minőségű, friss magyar sertéshúst vagy sertéshús készítményt.

Éder Tamás az ágazat helyzetéről elmondta, hogy 2022 nyara előtt a rendkívül alacsony élősertés árak miatt a sertéstenyésztők nehéz helyzetben voltak az Európai Unióban.

Tavaly a második negyedévben elindult egy ezzel ellentétes folyamat, ugyanis az alacsony élősertés árakra reagálva komolyan csökkent az unió sertésállománya. Mindez pedig a piac törvényszerűségeinek megfelelően az élősertések árának jelentős emelkedését okozta.

Az energiaárak, csomagolóanyagok drágulása, valamint a béremelkedés miatt bekövetkezett alapanyag-árrobbanás az önköltség növekedésével nagyon erős présbe helyezte a vágóhidakat és a húskészítmény üzemeket. Ezek az önköltségek elmúlt 1,5 évben tapasztalt növekedését egyelőre nem tudták teljesen beépíteni az értékesítési, átadási áraikba.

Ez „szomorú hír” a fogyasztóknak, akiknek az elmúlt 1,5 év élelmiszerinflációja úgy is rengeteg nehézséget okozott, de a sertéshús esetében a többi élelmiszerhez képest később elindult korrekciós áremelkedés ment és megy végbe.

Ezért Éder Tamás azt kérte a fogyasztóktól, hogy egészséges patrióta hozzáállással segítsék a magyar sertéságazat szereplőit, biztosítsák gazdasági túlélésüket.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
A brüsszeli Whatsapp-csoportok titkos világa: „az amerikaiak tényleg teljesen idióták”

A brüsszeli Whatsapp-csoportok titkos világa: „az amerikaiak tényleg teljesen idióták”

Egy figyelmetlenül kezelt Signal-csevegés árulta el, mennyire hiányzik az átgondolt stratégia Washingtonból az Európai Unióval szemben. A Jeffrey Goldberg újságíró bevonásával kirobbant amerikai botrány Brüsszelből nézve szinte hétköznapi hibának tűnik – az uniós Whatsapp-csoportok is épp ilyen esetlegesek. A diplomáciai káoszból az derült ki: az amerikai vezetés nemcsak lenézi, de alig érti az EU működését. Miközben az USA Ukrajna újjáépítését is saját üzleti érdekei alá rendelné, az EU egy önálló, racionális alternatíván dolgozik. Brüsszelben egyre többen ismerik fel: Európa vagy önerőből válik tényezővé, vagy végleg alárendelődik mások érdekeinek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×