Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Pixabay.com

Máris itt a dízelkorszak vége az egyik nagy autómárkánál

Kizárólag tisztán elektromos autókat 2030-tól gyárt majd a cég, de előbb még egy másik mérföldkő következik.

Az európai autóeladások egyértelműen a dízelek gyorsuló hanyatlását mutatják. Az egykor az eladások több, mint felét adó meghajtás piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb adatai alapján idén augusztusban az EU, az Egyesült Királyság, valamint az ESZT országok piacain már csak 11,5 százalékos volt – Németországban 14,5, az Egyesült Királyságban 4,3, Franciaországban pedig 9 százalék volt az arányuk, csak a három legnagyobb autópiacot nézve.

A villanyautosok.hu most arról számolt be, hogy egy New York-i klímakonferencián a Volvo bejelentette,

2024 elején kivezeti a kínálatból a dízeleket, és hónapokon belül elkészül az utolsó ilyen motorral gyártott autójuk.

A cég tavaly jelentette be, hogy befejezte a belsőégésű motorok fejlesztését, 2022 novemberben az ezzel foglalkozó Aurobay nevű cégben lévő részesedésüket is eladták.

A Volvo - olyan cégek, mint a BYD, a Ford, a GM, a Jaguar Land Rover, a Lotus és a Mercedes-Benz mellett - egyike azon ismert autógyártóknak, amelyek az Accelerating to Zero (A2Z) csoport részeként 2021-ben aláírták Glasgow-ban azt a nyilatkozatot, amely kimondja, hogy 2035-re a legnagyobb autópiacokon, 2040-re pedig az egész világon csak zéró helyi kibocsátású autókat fognak forgalmazni. A svéd vállalat saját vállalása még ennél is tovább megy, és még szűkebb határidőt szabtak maguknak.

Címlapról ajánljuk
„Narkoterrorista rezsim” – Rezsimváltás lehet Amerika valódi célja?

„Narkoterrorista rezsim” – Rezsimváltás lehet Amerika valódi célja?

Az Egyesült Államok újabb lépéssel fokozza a nyomást Nicolás Maduro rendszerére: szankciókat jelentett be a venezuelai elnök családja ellen, lefoglalt egy olajtankert és további, szankcionált hajók vannak veszélyben. Washington szerint az ország vezetése „narkoterrorista rezsim és el kell szigetelni”.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×