eur:
393.17
usd:
352.2
bux:
73119.59
2024. szeptember 21. szombat Máté, Mirella
Moscow, Russia - March 26, 2019: Aircraft Airbus A320-232(WL) HA-LYT of Wizz Air against blue sky in sunny morning going to landing at Vnukovo international airport in Moscow
Nyitókép: Fotokot197/Getty Images

Sorra cserélni kell egyes Airbus-gépek hajtóműveit, már járatcsökkentések várhatók

Az Airbus A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár 10 százalékos kapacitáscsökkentésre is kényszerülhet a Wizz Air légitársaság.

Az RTX tulajdonában lévő Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a nagynyomású fokozat turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek. Az érintett hajtóműveket cserélni kell, ez pedig érinti a légitársaságok járatszervezéseit is. A Wizz Air esetében ez több ezer járat törlését jelenti idén október és 2024 márciusa között.

Pető György légügyi szakértő az InfoRádióban elmondta: ha a gyártó úgy ítélte volna meg, hogy ez egy nagyon súlyos probléma, akkor a légügyi hatóságok az ilyen hajtóművel felszerelt repülőgépeket azonnal kivonták volna a légi közlekedésből. „Nyilván egy komponensről van szó, amit a gyár úgy ítélt meg, hogy hosszú távon nem biztosítana biztonságos működést a hajtóművek számára, ezért

ilyenkor visszahívják a hajtóműveket és szükség esetén ki fogják az érintett alkatrészt cserélni.

Ez pontosan ugyanolyan, mint amikor egy nagy autóipari cég észreveszi, hogy egy bizonyos autótípusánál hiba van, és akkor az összes autót vissza kell vinni szervizbe és kicserélik rajtuk a rossz alkatrészt” – fogalmazott a szakértő.

A gyártó előrejelzése szerint az átvizsgálások akár 2026-ig is elhúzódhatnak.

Az ügyben közleményt kiadó Wizz Air fapados légitársaság flottájának már több mint felét teszik ki az új generációs Airbus A320neo családba tartozó repülőgépek, és ezek kizárólag Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel rendelkeznek. A Wizz Air becslése szerint emiatt

a légitársaságnál tíz százalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben.

Ez idő alatt ellenőrzik és cserélik ugyanis a hajtóműveket.

Ezek garanciális repülőgépek, tehát a hibát a gyártónak kell kijavítania, nem jöhet szóba más cég – magyarázta Pető György. Mint mondta, a légitársaság feltehetően anyagilag nagyon meg fogja szorongatni a repülőgépgyártót és a Wizz Air valószínűleg komoly anyagi kompenzációt vár majd el a történtek miatt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Gigantikus buzgár Békásmegyeren - figyelmeztet az FCSM

Nem szabad elvinni a homokzsákokat az ideiglenes gátakról, még akkor sem, ha már elvonult az ár - figyelmeztet a Fővárosi Csatornázási Művek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.23. hétfő, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Lefordultak az európai tőzsdék, a magyar piac erős volt pénteken

Lefordultak az európai tőzsdék, a magyar piac erős volt pénteken

Csütörtökön még nagyot emelkedtek az európai részvénypiacok, történelmi csúcsra emelkedett a német tőzsde, pénteken viszont lefordulás jött, főként az autóipari részvények árfolyama esett nagyot, miután profitfigyelmeztetést adott ki a Mercedes-Benz. Az európai hangulatromlást az amerikai tőzsdék is lekövették, mérsékelt eséssel indult a pénteki kereskedés, nap végére azonban a csütörtöki záróérték közelébe értek a vezető amerikai részvényindexek..

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×