Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Drónnal készített, több fotóból, számítógépes programmal összeállított panorámaképen a balatonfüredi vitorláskikötő 2022. július 29-én.
Nyitókép: MTI/Komka Péter

Méregdrágák lettek az ingatlanok, és nem csak a Balatonnál

Az MBH Jelzálogbank legfrissebb elemzéséből kiderül: tavaly átlagosan 25 százalékkal nőttek a fajlagos árak Magyarország kiemelt üdülőkörzeteinek lakóingatlanpiacán.

"2021-hez képest 2022-ben már 25 százalékkal nőttek a fajlagos árak a kiemelt üdülőkörzeteken, tehát nemcsak folytatódott, hanem gyakorlatilag meg is duplázódott az emelkedés" – mondta az InfoRádióban Nagy Gyula, az MBH Jelzálogbank vezérigazgatója.

A kiemelt üdülőkörzetek között van a főváros környéke, a Balaton, Sopron, Kőszeghegyalja, a Velencei-tó, a Vértes, Dunakanyar, a Mecsek, Villány, a Mátra-Bükk körzete és a Tisza-tó.

Ezek között is nagyok a különbségek, a legdrágább üdülőövezetek a Balaton és a főváros környékén vannak. Alacsonyabb árak a Mátra-Bükk körzetben, illetve a Tisza-tónál vannak. Itt is eltérő trendek voltak: a főváros nélkül 28 százalékos volt az emelkedés, a Balatonon 2022-ben jóval az átlag felett 35 százalék volt,

a legnagyobb emelkedést pedig a Mecsek-Villány üdülőkörzetben tapasztalták.

A dobogó harmadik helyén a Velencei-tó-Vértes körzete áll, ahol 2022-ben 32 százalékos volt az emelkedés.

Az MBH Jelzálogbank vezérigazgatója szerint a négyzetméterárakban a szórás úgy mutatkozik meg, hogy a főváros környékén 850 ezer forint/négyzetmétert, a Balaton 2022-ben 770 ezer/négyzetmétert kell fizetni átlagosan, ezt követi Sopron-Kőszeghegyalja környéke 500 ezer forint/négyzetméterrel, a Velencei-tó és környéke pedig a negyedik a négyzetméterárakat tekintve: ott 450 ezer forint/négyzetméter.

Nagy Gyula hangsúlyozta: a Balatonnál és a Velencei-tónál volt a legnagyobb az emelkedés százalékosan a legnagyobb a tavalyi évben.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×