Az ADAC 3,4 millió alkalommal nyújtott tavaly segítséget az autósoknak, az előző évhez képest kismértékben – 2,3 százalékkal – csökkent a bevetések száma és továbbra is jellemzően ugyan az okozza a legtöbb nehézséget az autósoknak. Évek óta az akkumulátor, ami miatt a legtöbbször hívják a segélyszolgálatot. Az esetek 43,2 százalékában erre vezethető vissza, hogy nem indul egy jármű – írja a hvg.hu.
A riasztások 23,8 százaléka esetében a motorvezérlés volt a hibás, amelybe a statisztika szerint beletartozik a befecskendező rendszer, a gyújtás vagy az üzemanyag-ellátás hibái. A harmadik helyen áll az önindító, illetve a generátor hibája, ami 10,4 százalékot tesz ki.
A hibalistát az akkumulátor vezeti az elektromos autóknál is, a problémák feléért az ezekben szintén megtalálható 12 voltos akkumulátorok a felelősek az ADAC statisztikái szerint. Például az ajtók egyszerű kinyitásához a kis akkumulátor árama kell, de a nagyfeszültségű rendszer bekapcsolásához szintén elengedhetetlen, akárcsak a fedélzeti elektronika, a lámpák vagy az infotainment-rendszer áramellátásához. Az elektromos autók nagyfeszültségű rendszerei, mint a villanymotor vagy a töltéstechnika sokkal ritkábban romlanak el a német autóklub adatai szerint.