Infostart.hu
eur:
399.17
usd:
343.37
bux:
100655.18
2025. július 18. péntek Frigyes
Nyitókép: Pixabay

Nagyon rákaptak a magyarok az egyik sörkategóriára

Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől. A hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult.

A Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., és az adatelemzésben részt vevő legnagyobb kisüzemi sörfőzde, a Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes értékesítése 2022-ben 6,463 millió hektoliter volt, 1,3 százalékkal több a 2021. évinél, de 3,4 százalékkal alacsonyabb a 2019. évi 6,682 millió hektoliternél.

"A sörgyártók tavaly keményen küzdöttek az elszálló energia- és alapanyagárakkal, az ebből eredő termelési nehézségekkel, de visszatekintve elmondható: ha nehezen is, de nagyobb visszaesés nélkül zárták az évet" - fogalmazott Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.

A hazai termelés tavaly 5,567 millió hektoliter volt, gyakorlatilag megegyezett a 2021. évivel, de 5,9 százalékkal elmaradt a 2019. évi 5,915 millió hektoliteres termeléstől.

Az egyes terméktípusokról szólva a Sörszövetség igazgatója elmondta: a teljes forgalom több mint felét (56 százalékát) adó középkategória eladása 2022-ben stagnált, 3,34 millió hektoliter volt, 8 százalékkal maradt el a 2019. évi 3,637 millió hektolitertől. A gazdaságos termékek forgalma az öt legnagyobb magyar gyártó eladásaiban tovább esett, immár csak 8,4 százalékot tett ki, alig haladta meg a félmillió hektolitert.

A prémium és szuperprémium sörök együttes forgalma immár hatodik éve töretlenül nő, 2022-ben elérte a teljes értékesítés közel 30 százalékát, 1,766 millió hektolitert.

Folytatódott az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök forgalmának növekedése is, aminek eredményeként arányuk a teljes értékesítésen belül tavaly már meghaladta a 6 százalékot, míg a csökkentett alkoholtartalmú (2 százalék körüli) ízesített sörtermékek iránti kereslet marginalizálódott, 0,5 százalék alá csökkent.

Kántor Sándor ismertetése szerint e folyamatokat tükrözik az egyes kiskereskedelmi kiszerelések forgalmának változásai: az egyutas üvegek forgalma 10 százalékkal nőtt, de még mindig csak 3,8 százalék a teljes forgalomban 235 ezer hektoliterrel, az aludobozos sör forgalma 1 százalékkal nőtt, 4,243 millió hektoliterre, míg a PET palackba töltött sörök értékesítése 16 százalékkal csökkent, 300 ezer hektoliter alá. Az aludobozos sörök részesedése a teljes forgalomban 69 százalék volt.

Kántor Sándor kitért arra, hogy a HORECA szektor (szállodák, éttermek, kávéházak) teljesítménye továbbra is a várakozások alatt maradt, amit jól mutatnak a szektorra jellemző újratölthető kiszerelések alacsony forgalmi adatai. A hordós sör tavalyi 424 ezer hektoliteres értékesítése ugyan egyharmaddal magasabb az előző évinél, de még mindig egynegyedével marad el a 2019. évi forgalomtól. A vendéglátásra jellemző újratölthető üveges sör 2022-ben eladott 920 ezer hektoliteres mennyisége csupán a pandémia előtti év 70 százalékát tette ki.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Szalai Máté: amire Izrael katonai sikerként áhítozik, a közel-keleti térséget destabilizálhatja

Szalai Máté: amire Izrael katonai sikerként áhítozik, a közel-keleti térséget destabilizálhatja

Az izraeli vezetés nem titkolt célja, hogy újrarajzolja a Közel-Kelet politikai térképét, és ennek megfelelően Izrael vezető szerepre tör a térségben, aminek keretében időnként beavatkozik olyan konfliktusokba is, mint amilyen a drúz kisebbségé Szíriával – mondta az InfoRádióban a külpolitikai szakértő. A Clingendael Intézet kutatója arról is beszélt, mennyire áll most stabil lábakon Benjamin Netanjahu kormánya.

Bendarzsevszkij Anton: árulkodó jel, hogy Kijev új vizsgálatot rendelt el Sebestyén József halála ügyében

A posztszovjet térség szakértője szerint Ukrajnának politikailag nem érdeke az, hogy a vizsgálat során bebizonyosodjon, hogy a toborzóiroda munkatársai hibáztak. Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója úgy látja, mélypontra jutott a magyar–ukrán viszony.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.18. péntek, 18:00
Németh Zsolt
az Országgyűlés Külügyi Bizottságának elnöke
Csődbe ment a nagy magyar utazási iroda, de ezzel nincs vége a háborúnak

Csődbe ment a nagy magyar utazási iroda, de ezzel nincs vége a háborúnak

„Megölték az Unitravelt” – ezzel a drámai mondattal zárta közleményét a fizetésképtelenséget bejelentő, közel 40 éve működő magyar utazási iroda. A cég bukása jól mutatja, milyen árat fizethet egy hagyományos szereplő a hazai turisztikai piacon kialakult, példátlan árversenyben, amelyet új, külföldi hátterű cégek – élükön a lengyel tulajdonú ITAKA-val – diktálnak. Az ITAKA dinamikusan változó árképzéssel, rendkívül alacsony last minute ajánlatokkal és jelentős tőkével lépett be a piacra, hogy pozíciókat szerezzen, akár veszteségek árán is. A piaci szereplők szerint tovább folytatódhat az öldöklő verseny, amit a kisebb cégek nehezen bírnak majd.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. július 17. 18:31
×
×
×
×