A DataHouse adatai szerint október végéig összesen 4737 új motorkerékpár kapott rendszámot Magyarországon, ami 10,5 százalékos bővülés az egy évvel korábbi 4287 darabhoz képest – írja a vg.hu. Ezzel az idei évet is bővüléssel zárja a hazai motorpiac: tavaly ugyanis 4600 kétkerekűt helyeztek forgalomba.
A kereslet növekedésének egyik oka, hogy egyre többen jönnek rá arra, hogy a motorkerékpár nagy segítség a nagyvárosi közlekedésben, a másik pedig, hogy még mindig nagyon nagy lehet a kihasználatlan potenciál a magyar piacon.
A nagymotoroknál még mindig a japán gyártóké a legnagyobb szelet, az egyes kategóriák között pedig a túraendurók a legnépszerűbbek. A magyarok kedvenc újmotor-márkája a Honda, amely idén, az első fél évben több mint ezer új motort helyezett forgalomba, és a piac harmadát tudhatja magáénak. A második helyen a Yamaha áll 444 új motor forgalomba helyezésével és 14,3 százalékos piaci részesedéssel. A dobogó harmadik fokán a BMW áll 383 járművel. A dobogósokat a Kawasaki (172 motor), a Suzuki (171 motor) és a KTM (162 motor) követi.
A használt motorok magánimportja változatlanul nagyon erős Magyarországon: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2020-ban 7389 ilyen járművet regisztráltak. A KSH adatai szerint az idei első fél év végén már 214,2 ezer motor volt forgalomban Magyarországon, ami több mint 21 százalékos emelkedés a három és fél évvel korábbi – tehát 2018 végi – állapothoz képest. A statisztikai hivatal által kalkulált átlagéletkor éppen 20 év felett járt az év közepén.