Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Budapest, 2017. március 4. Egy AZLK 2140-es típusú 1976 és 1988 között gyártott személyautó, a Moszkvics 412-es széria komfortosított utóda egy budapesti utcán. MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Legendás orosz autómárka gyártása indul újra decemberben

A termelés abban az üzemben kezdődne, ahonnan a Renault kivonult.

A Renault oroszországi távozását követően gyorsan felmerült, hogy ismét Moszkvics márkanéven kezdjenek el autókat gyártani a francia cég által hátrahagyott gyárban, és a moszkvai polgármester, Szergej Szobjanyin szerint ez már decemberben el is kezdődhet – írja a VG.

Noha Szobjanyin már májusban arról beszélt, hogy a Moszkvicsok gyártása több ezer munkahelyet őrizhet meg, a gyár azóta is üresen áll. Azt a moszkvai polgármester is elismerte, hogy mekkora zuhanáson van túl a háború kezdete óta az orosz autóipar, de reméli, hogy kormányzati segítséggel már decemberben elindulhat a rendszerváltás megelőző időszak márkájának gyártása.

A Moszkvicsok gyártója csütörtökön arról számolt be, hogy idén 600 autó legyártásában reménykedik, amelyekből 200 elektromos lehet, míg jövőre akár 50 ezer autó is elkészülhet. Az üzem közleménye szerint minden szükséges szakértelem rendelkezésre áll ahhoz, hogy Moszkva legyen az elektromos autók gyártásának központja.

A gazdasági lap arra is emlékeztet, augusztusban az orosz főváros és a Kamaz megállapodott arról, hogy 5 milliárd rubeles beruházást hajtanak végre a Moszkvics üzemén. Ehhez külföldi partnereket is keresnek – a Reuters forrásai szerint egy kínai cég lehet a befutó, szemben a korábbi, iráni partnerekről szóló pletykákkal.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×