A bank csütörtöki közleményében ismertette: a kártyaelfogadási tranzakciók száma és volumene 30 százalék felett növekedett a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest miután az első negyedévben is hasonló mértékű volt a növekedés.
Rámutattak: a folyamatot az év eleji egyszeri támogatások – mint a családi adóvisszatérítés –, a járvány enyhülésének következtében fellendült turizmus, az emelkedő infláció és az orosz–urán konfliktus elől menekülők magyarországi vásárlásai is táplálták.
A pénzintézet szakértői szerint az elektronikus fizetés volumene a második fél évben tovább növekszik, de az első fél évre jellemző dinamikus fejlődés üteme csökkenni fog.
A pénzintézet jelezte, hogy a SimpleBusiness forgalma az idei második negyedévben 188 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszakét, míg a tranzakciók száma 272 százalékkal.
A SimpleBusiness elektronikus fizetési megoldás olyan alkalmazás, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. Az applikációt a hitelintézet kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja; magasabb árbevétel esetén POS-terminál igénylését ajánlják – írták a közleményben.