eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Outdoor detail shot with lot of brand new cars in a row
Nyitókép: roibu/Getty Images

Rengeteg autókereskedés eltűnik

A vásárlói szokások is megváltoztak, de a gyártásra is mélyen hatott a Covid, majd a háború.

A gyártók elkezdtek szorosabban a vevői igényekre reagálni, így az autópiac egésze optimalizálódik (már nincs éjjel-nappali gyártás), ami ahhoz vezet, hogy kevesebb autókereskedő marad talpon, mint amennyi eddig volt; az egyes kereskedői hálózatok nem márkakereskedőként, hanem a gyár közvetlen ügynökeként dolgoznak majd a jövőben.

Mint Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke a Vg.hu-nak elmondta, Európában egyelőre pilot projektként működik ez az új rendszer, a gyártók tesztelik az ügyfelek és a kereskedelmi szereplők reakcióit.

Sikeres pilot esetében viszont meg is kezdődik a piac átalakulása, ami magával hozhatja a kereskedői hálózatok radikális csökkenését,

átlagosan 20, de egyes márkák esetében akár 50 százalékkal mérséklődhet a kereskedői létszám.

Nagyobb mozgástér akkor lett volna, ha nem tör ki az év elején a háború, amelynek következtében ma már árgarancia sincs, hiába kéne például a technológiai átállásra (hibrid, elektromos) koncentrálni már.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×