eur:
411.23
usd:
392.67
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: suzuki.hu

Vezető szerep, kihívások és beruházások a Suzukinál

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyára 2021-ben 107 974 autót gyártott, a termelés 4 százalékkal elmaradt az előző évitől a globális chiphiány következményeként, eközben az értékesítés nettó árbevétele 6 százalékkal 1,754 milliárd euróra nőtt egy év alatt - mondták el a cég vezetői szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

A gyár az idén 147 ezer autó gyártását tervezi.

Tavaly 120 164 autót értékesítettek, ebből 112 989 az esztergomi gyárból került ki. A teljes értékesítés 86 százalékát, 103 247 autót exportáltak a világ 123 országába. Az autóipart 2022-ben is sújtó globális problémák miatt az értékesítési darabszám az idén a tavalyi alatt marad a cég várakozásai szerint.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az adózás utáni nyereség elérte 48,8 millió eurót 2021-ben, a 2020. évi 20 millió euró után. A Magyar Suzuki a korábbiaknak megfelelően ezúttal sem fizet osztalékot, a nyereséget beruzázásokra fordítja.

2021-ben Esztergomban 92,9 millió euró beruházást hajtottak végre, az idén pedig mintegy 100 millió eurót fordítanak erre.

Maszato Acumi (Atsumi Masato) vezérigazgató elmondta: a Suzuki a koronavírus okozta válság időszakát arra használta, hogy fejlesztéseket hajtson végre a gyártástechnológiában. A cég elkötelezett a zöldebb jövő iránt, korábban bejelentett céljaiknak megfelelően 2050-re karbonsemleges üzemekkel és portfolióval fognak rendelkezni.

2025-től megjelennek az elektromos modellekkel,

és 2030-tól egyre növelik ezek részesedését a kínálatban.

Urbán László vezérigazgató-helyettes kifejtette: a Suzuki piaci pozíciója megtartása érdekében jelenleg arra koncentrál, hogy a hibridmeghajtás teljes modellskáláján elérhető legyen, így a márka széles fogyasztói réteg számára elérhető maradjon.

A Suzuki márka 2021-ben megtartotta vezető szerepét a magyarországi újautó-piacon (hatodik éve elsők). 17 650 autó eladásával részesedése eléri a 14,48 százalékot a személyautók között. Egy évvel korábban 14 783 autót értékesített a 78 tagú országos márkakereskedői hálózat.

A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az új S-CROSS modellek. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. A vállalat a 2020-as adatok alapján az ország 12. legnagyobb árbevételű cége.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×