eur:
403.31
usd:
350.58
bux:
94704.73
2025. június 13. péntek Anett, Antal
Nyitókép: Faceboook/Szijjártó Péter

Óriási beruházással bővít Győrben az Audi

Az Audi mintegy 120 milliárd forintos beruházással elektromos meghajtásért felelős gyáregységet épít Győrben, ötszáz újabb munkahelyet hozva létre.

Az Audi MEB Eco. beruházásának bejelentésén kiderült: az új üzemben a Volkswagen konszern legújabb elektromos motorjait fogják gyártani. A termelés 2025-ben kezdődik meg a tervek szerint, amelyhez egy új gyártóterületet alakít ki a vállalat.

Az új, úgynevezett MEB ECO (Modularer E-Antriebs-Baukasten - modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtásokat a Volkswagen Konszern kis méretű elektromos autóiba építik. Az új termék gyártása új kompetenciákat is jelent, hiszen a gyártási mélység növelésével az elektromos hajtáshoz szükséges lemezcsomagot és a forgóegységet (rotor) is a győri munkatársak fogják készíteni, valamint a későbbiekben a teljesítményelektronika gyártása is vállalatnál történik.

Alfons Dintner, a győri Audi Hungaria bajor ügyvezető igazgatója elmondta, e következő lépés vezérelve a "Győrből a világnak" szlogen, ami a marketingben is megjelenik majd.

Már a következő évtized elejére is lényegében csak elektromos hajtású járműveket fognak gyártani,

Dintner szeretné, ha ezek motorját, szívét, Győrben tudnák gyártani. Hozzátette: a jövőben nagyobb motor-darabszámot is el tudnak képzelni.

Robert Buttenhauser az Audi Hungaria motorgyártásért felelős új igazgatósági tagja kiemelte: fontos volt a dolgozók szaktudása és a magyar kormány támogatása is abban, hogy ezt a beruházást a konszernen belül elnyerték.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta: a kormány által 8,5 milliárd forinttal támogatott fejlesztés tovább erősíti Magyarország pozícióját az elektromos autóiparban. Kiemelte, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát mára egyértelműen az autóipar jelenti, amely az elmúlt tizenkét év alatt rendkívüli fejlődésen ment keresztül.

A szektor termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint,

és a lendület nem kopott meg a globális és kontinentális kihívások ellenére sem, ugyanis ez a szám az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot. Az ágazat tizenkét évvel ezelőtt 86 ezer magyar embernek adott munkát, míg ma 158 ezernek.

A magyarországi autóipar 90 százalékos kiviteli hányaddal dolgozik, hazánk így a világ 20. legnagyobb járműipari exportőre, míg lakosságszám tekintetében csak a 95. helyen áll. Tavaly Magyarország exportálta a negyedik legtöbb benzinmotort és a tizenharmadik legtöbb dízelmotort.

Szijjártó Péter úgy vélekedett, hogy ez a fejlődés jelentős mértékben köszönhető az Audinak is, amely Győrben hozta létre a világ legnagyobb autóipari motorgyárát. Tájékoztatása szerint itt 13 ezer munkavállaló dolgozik, de a kiszolgáló cégekkel együtt mintegy 25 ezer család megélhetését biztosítja a vállalat.

Az Audi tavaly 171 ezer autót gyártott Magyarországon, ami rekordnak számít, és ezeket a világ 122 országában értékesítették.

Címlapról ajánljuk
N. Rózsa Erzsébet: titkos célpont, nyílt fenyegetés – Irán nukleáris programja és az izraeli válasz

N. Rózsa Erzsébet: titkos célpont, nyílt fenyegetés – Irán nukleáris programja és az izraeli válasz

Egyelőre nem világos hogyan reagál az Egyesült Államok az izraeli–iráni konfliktusra – mondta az InfoRádióban N. Rózsa Erzsébet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára. A Világgazdasági Intézet tudományos tanácsadója hozzátette: az arab országok igyekeznek kimaradni az összetűzésből, az iráni nukleáris létesítmények megsérülése azonban komoly feszültséget okozhat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.13. péntek, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
egyetemi tanár, Közel-Kelet szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×