Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pexels.com

Elfogyott a magyar málna, a tűréshatáron túl jár az ára

A három-négyezer forintos kilónkénti árnál valószínűleg már nem lesz olcsóbb a málna. Jelentősen visszaesett a termesztés Magyarországon, már a hazai igényeket sem fedezi.

Az 1990-es években még 27 ezer tonna málna termett egy évben Magyarországon, ma azonban már alig ezer tonnát szednek le a termelők évente, kevesebb mint 200 hektár területen. Ennek okairól Hunyadi István, a FruitVeb, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója beszélt az InfoRádiónak.

Egyrészt a klimatikus változások már nem igazán teszik lehetővé, hogy a hazánkban használt fajtákkal rentábilisen lehessen dolgozni, ugyanis a málna hidegebb éghajlatra való gyümölcs, nem szereti a nagyon meleg periódusokat. Másrészt

egyre nehezebb megtalálni a megfelelő minőségű és mennyiségű munkást a betakarítási feladatok elvégzéséhez.

Hunyadi István nem tartja elképzelhetőnek, hogy Magyarországon teljesen megszűnjön a málnatermesztés, annak a lehetőségét viszont nem zárja ki, hogy még tovább csökken az itthon megtermelt mennyiség. Szerinte az új termesztéstechnológiával, a fólia alatt termelt málnával próbálkozó termesztők tarthatják életben a termelést.

Hozzátette: miután három-négyezer forintos kilónkénti árakat lehet látni, jellemzően már csak 125 vagy 250 grammos kiszerelésben értékesítik a málnát, de még annak is igen „húzós” az ára. Bár újabb csillagászati áremelkedésre nem számít a szakember, hiszen van egy lélektani határ, ami felett már nem lehet értékesíteni a terméket, de az biztosra vehető, hogy

nem lesz olcsóbb és ebben az árkategóriában fog maradni.

Mivel a Magyarországon megtermelt málna nem fedezi a hazai igényeket, ezért Chiléből, Peruból, Olaszországból, valamint Spanyolországból érkező málnák kerülnek a magyar boltok polcaira.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×