Megkezdődik az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának a kivitelezése - adta hírül a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projekt uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken.
Már zajlanak a régészeti feltárások
A közlemény szerint az M6-os autópálya horvát határig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti gyorsforgalmi közúti kapcsolat magyarországi szakasza.
A jelenleg 192 km hosszú M6 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát 2006-ban adták át a forgalomnak, az M0-s autóút és Érdi-tető közötti szakaszt pedig 2008-ban. A Dunaújváros és Bóly közötti szakasz átadása 2010-ben történt meg.
A befejező szakasz munkaterület átadása megtörtént, a régészeti feltárások 2021. február 10-től megkezdődtek.
A kivitelezés a nagy tömegű földmunkákkal, töltésépítéssel, illetve azokhoz szükséges anyagbeszállítással indul 2021. március végén. A projekt befejezésének várható időpontja 2024. január vége.
A villányi bekötőút kivitelezése is a projekt része
A kivitelezés során 2 250 000 köbméter földet, illetve szemcsés anyagot mozgatnak és építenek majd be.
A projekthez kapcsolódó beruházások része a Villányi bekötőút kivitelezése az M6 autópálya Villányi csomópontja és a Villány elkerülő keleti csomópontja között. A 9 kilométer hosszú 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, Villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, Mároki bekötő út csatlakozása), továbbá egy a Mároki-vízfolyás feletti híd tervezése is a feladatok közt van.
A trieszti kikötőt is közelebb hozza a beruházás
Nemcsak a környező fővárosok válnak könnyebben és gyorsabban elérhetővé, hanem a trieszti kikötő is. Ez egy teljesen új piacot jelent, és hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.