A nemzeti lottótársaság első emberének szavai szerint a Szerencsejáték Zrt. mögött is nehéz év áll, amely során komoly kihívásokkal szembesült a cég. Tavasszal, a koronavírus-járvány első hulláma idején ezért három alapelvet rögzítettek:
- A játékosok és munkatársak egészsége megőrzése érdekében minden lehetséges eszközzel fellépnek.
- A társaság gazdasági erejét és életképességét minden áron biztosítják.
- A költségcsökkentés politikája helyett fejlesztési politikát valósítanak meg a Szerencsejáték Zrt.-nél.
Az említett harmadik szegmens első állomása
az e-sport bevezetése a játékkínálatba
– emelte ki Czepek Gábor az InfoRádiónak nyilatkozva. Mindezek mellett az ősz folyamán fog megjelenni az online sorsjegy, jövő év elején pedig a virtuális sportfogadás. A vezérigazgató megfogalmazása szerint: mindhárom játék azért fontos, mert
a fiatal felnőtt közönséget tudják általuk megszólítani, illetve valamennyi biztonságos környezetben, otthonról is űzhető.
A szakember kérdésre válaszolva arra is kitért, a pandémia elején tapasztalt negatív hatásokat követően a nyári hónapokban már „teljes visszapattanás” történt a Szerencsejáték Zrt. életében. Emlékeztetett, a tavaszi hónapokban a sportesemények kivétel nélküli elmaradása, illetve a kevesebb játékoslátogatás
30-40 százalékos árbevétel-kiesést eredményezett.
Ugyanakkor a fejlesztések és a hálózati pontok védelme érdekében a szükséges intézkedéseket megtették. Ehhez 5 milliárd forintot csoportosítottak át a több mint 5 ezer munkavállalót foglalkoztató kis- és középvállalkozói partneri hálózatukban, cserébe pedig fejlesztéseket és a munkaképességek megőrzését várták el, tehát, hogy ne történjenek elbocsátások a szektorban, hogy ha a járvány alábbhagy, teljes erővel tudjanak az értékesítésre összpontosítani – magyarázta Czepek Gábor, aki szerint ez a gondolatmenetük beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és nyárra már azokat az üzleti számokat tudták produkálni, amelyek az előzetes tervekben szerepeltek.
Őszre pedig elkészültek olyan fejlesztésekkel, mint az e-sport és néhány egyéb intézkedés – tette hozzá a vezérigazgató –, amelyekkel képesek lehetnek egy esetleges második hullám negatív gazdasági hullámait is kezelni, sőt,
év végére a tavalyi árbevételek számait is meghaladó profitot realizálhat a Szerencsejáték Zrt.,
„amely egy ilyen rendkívüli évben nagyon szép teljesítmény lenne”.
E-sport fogadás
Augusztus 11-től kezdődően lehet a Tippmix és Tippmixpro játékokban már e-sportokra is fogadni, a keddi nappal pedig élesítve lett az ezt támogató kampány – közölte az InfoRádió érdeklődésére Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője.
Mint megjegyezte, a globális e-sport világ, így a magyarországi is, évre egyre komolyabb méreteket ölt, a 18–28, illetve 18–35 éves korosztálynak pedig nagy affinitása van az irányába. A Szerencsejáték Zrt. mintegy
félmillióra teszi az e-sport rajongóinak táborát, amely célcsoportja lehet az új fogadási lehetőségnek.
Horváth Zoltán, mint fogalmazott, kétféle kategóriát különböztet meg: egyrészt a sportszimulátor jellegű játékat, amikor FIFA-t, NBA-t, NHL-t játszik egymással szemben két játékos, irányítva saját csapatát, amelyek, miután közelebb állnak némiképp a hagyományos spórfogadáshoz, nagy népszerűségnek örvendenek. A másik, a „hagyományos e-sport kategóriába sorolandók a lövöldözős, verekedős, valamint stratégiai játékok, mint a Counter-Strike, a League of Legends, vagy a Dota 2 – tette hozzá. Utóbbiak esetében a lottótársaság azt várja, hogy egy új fogadói rétegek tudnak majd megtalálni, akik abban jók, hogy ismerik ezt a világot.
Hozzátette, az előzetes várakozásokhoz képest, az elmúlt három hétben pozitív elmozdulást tapasztaltak az e-sport fogadások számát illetően, amiben közrejátszhatott a szerencsés időzítés, amikor sok hagyományos sportesemény nem zajlik. A pandiémia alatt pedig jól megmutatkozott, hogy az e-sport egy kiváló „helyettesítő termék”, így számtalan hagyományos sportfogadó fordult ezek felé.
Horváth Zoltán kiemelte,
az e-sport be fog tudni furakodni a sportfogadás szempontjából öt legnagyobbnak tekintett sportág közé,
elérve akár a 10 százalékos részesedést is az árbevételből, ami a Tippmix és Tippmixpro játékok 200 milliárd forint fölötti összbevétele tekintetében egy nagyon tisztessége összeg tud lenni.