Infostart.hu
eur:
400.2
usd:
344.34
bux:
100106.42
2025. július 16. szerda Valter

Átszervezi magát a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség

Vége a pletykáknak - a "leader-follower" modellen alapuló új együttműködési stratégiáját szerdán mutatta be a francia Renault SA, és a japán Nissan Motor Co. és Mitsubishi Motors Corp. autógyárak szövetsége.

Az új stratégia alapján mindegyik autógyár a saját erősségét jelentő területeken - legyen az akár földrajzi, akár technológiai - veszi át a vezetést, a másik kettő autógyár pedig "a keze alá dolgozik" ezekben.

A feladatmegosztás célja a szerdai bejelentés szerint a költségek csökkentése mellett a legnagyobb hatékonyság elérése az együttműködés által kínált lehetőségekből.

Jean-Dominique Senard az autógyári szövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a feladatmegosztásos struktúrával a korábbinál jóval szorosabbra vonják ugyan az együttműködést a tagvállalatok között, szó sincs azonban egy fúzió előkészítéséről, ami egyébként már évek óta megterhelte a tagok egymás közötti viszonyát. "Nem tervezzük vállalataink fúzióját" - szögezte le, hozzátéve, hogy feladatmegosztással enélkül is képesek a hatékonyságon javítani.

A tervek szerint 2025-re az autógyári hármas együttműködés teljes modellkínálatának már legalább a felét az új feladatmegosztás szerint állítják majd elő, ami a modellfejlesztési beruházásoknak akár 40 százalékos csökkenésével is járhat.

Mindhárom autógyár a saját legerősebb piaci régiójára összpontosít majd. A Nissan lesz felelős a legnagyobb globális piacokért, Kínáért, Észak-Amerikáért és Japánért. A Renault az európai, oroszországi, dél-amerikai és észak-afrikai piacokat szolgálja majd ki, a Mitsubishi pedig a délkelet-ázsiai és óceániai piacokat.

Az új együttműködési stratégia célul tűzi ki az egységes alkatrészek és részegységek használatát is a közös járműplatformok eddigi használata felett. Minden egyes termékkategóriában lesz majd egy, a témavezető által kifejlesztett alaptípus és annak különböző "testvér" változatai a másik két vállalatnál. Az együttműködési célok példájaként felhozott Brazíliában, ahol jelenleg négy járműplatformon hat különböző modellt állít elő a szövetség, egyetlen platformon fognak gyártani hét különböző modellt - mondta Jean-Dominique Senard.

Mivel a globális autóipari technológiai átalakulás legnagyobb költségterheit a fejlesztési beruházások adják, az együttműködés különösen nagy hangsúlyt helyez a feladatmegosztásra ezen a területen. Az önvezető járműtechnológia terén a Nissan lesz a témafelelős, a Renault pedig az adathálózatra kapcsolt járműelektronikai fejlesztéseket veszi kézbe - kivéve a Nissan kizárólagos piacán, Kínában.

Az elektromos járművek technológiájának fejlesztésében megosztják a terheket az együttműködő partnerek. A Nissan az elektromos járművek általános architektúrájának fejlesztésével foglalkozik majd, a Renault pedig a kompakt járműkategóriára összpontosít. A Mitsubishi lesz pedig a témafelelős a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművek fejlesztésében.

Címlapról ajánljuk
Elemző: az Európai Unió nem letolt nadrággal várja Donald Trump vámjait

Elemző: az Európai Unió nem letolt nadrággal várja Donald Trump vámjait

Donald Trump amerikai elnök még szombaton a közösségi oldalán jelentette be, hogy várhatóan augusztus 1-jétől 30 százalékos vámot vet ki az Európai Unióból érkező termékekre. Ha az intézkedés megvalósul, az az exporton és a járműgyártáson keresztül a magyar gazdaságot is visszahúzhatja – mondta az InfoRádióban Szabó Dániel, a Portfolio elemzője.

Donald Trump döntött – mi megnéztük, milyen fegyverek fogják megváltoztatni az ukrajnai háborút

Az amerikai elnök és a Washingtonban tárgyaló NATO-főtitkár közösen jelentette be, hogy Ukrajna nemcsak légvédelmi fegyvereket kaphat, hanem olyanokat is, amelyekkel az orosz hátországot támadhatja.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.16. szerda, 18:00
Latorcai Csaba
a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára
Bizonytalan a hangulat a tőzsdéken - Mi mozgatja a piacokat?

Bizonytalan a hangulat a tőzsdéken - Mi mozgatja a piacokat?

Bizonytalan a hangulat a világ tőzsdéin, az amerikai blue chipeket tömörítő Dow jelentősebb eséssel zárt kedden, míg a Nasdaq erősödni tudott. Ma reggel az ázsiai indexek felemás elmozdulást mutattak, míg Európában csökkenésekkel indul a nap a vezető tőzsdéken. A kereskedelmi háborús hírek mellett a vállalati negyedéves gyorsjelentések vannak ma a fókuszban, több nagybank közzéteszi számait, de érkeznek fontos makroadatok is, amelyek a vámháború hatásairól árulkodhatnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×