Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A járművek a több állami intézménynek szánt elektromos autók átadásán Budapesten 2017. december 21-én.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Megjelentek az elektromos autók vásárlását támogató pályázati feltételek

Az előző pályázataránytalanságait kiszűrő, sávos támogatási rendszerrel terelné az olcsóbb elektronikus autók vásárlása felé az érdeklődőket a kormány a most bemutatott új pályázati feltételek szerint. Az 5 milliárdos keretből 2 milliárd taxisoké és lesz céges robogóra szóló támogatás is.

Új sávos rendszerrel támogatja az állam az elektromobilitást, a legnagyobb, 2,5 millió forintos támogatást a 11 millió forint alatti modellekre kaphatja a lakosság - derült ki Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára tájákoztatóján a Portfolio szerint. A tárca a szén-dioxid kvótákból érkező bevételekből 5 milliárd forintot szán az újabb pályázati fordulóra, amelyet szintén az IFKA Nonprofit Kft. bonyolít majd le, ennek honlapján jelennek meg a pályázati feltételek.

A kormány azzal számol, hogy mintegy ezer jármű vásárlásához járulhatnak hozzá. Az államtitkár szerint egyébként 2020 első negyedévében már mintegy 18 ezer zöld rendszámos autó járta a magyar utakat. Kaderják Péter kérdésre válaszolva elismerte, hogy összességében az elektromos autók értékesítési száma a korábban közölt terv alatt van.

Kaderják Péter szerint az új pályázati rendszerben a pályázást könnyítő és gyorsító szabályváltozások mellett a legfontosabb módosítás, hogy

a vásárláshoz nyújtott vissza nem térítendő támogatás összege 11 millió forintos beszerzési ár alatt elérheti a 2,5 millió forintot.

Korábban ez 1,5 millió forint volt. Az eggyel drágább modellek, vagyis a 11-15 millió forintos autókra mindössze fél millió forint támogatás igényelhető, 15 millió forint felett pedig már egyáltalán nincs támogatás. Állami segítség továbbra sem jár plugin hibrid és használt autóra, illetve külföldön vásárolt járműre sem.

További változás, hogy

az elsősorban taxisoknak szánt keret a 2 milliárd forintot nem haladhatja meg.

Ebből a kormány várakozásai szerint 240 autót vásárolhatnak. A portál szerint a személyszállítási céllal beszerezni kívánt tisztán elektromos gépjárművek esetében a beszerzési ársáv 1 és 15 millió forint lehet, és itt a támogatási arány akár 55 százalékot is elérhet. Ha az érintettek nem használják ki a keretet, akkor az államtitkár szerint a megmaradt összeg átcsoportosítható lesz a lakossági pályázatokra.

Ugyancsak a cégek számára elérhető opció, hogy ezúttal tisztán elektromos motorkerékpárok és robogók beszerzésére is lehet támogatást kérni - bár erre nincs külön dedikált keret, a lakossági keretrészre pályázhatnak az érintettek. Kaderják Péter szerint a hobbi használatra vásárolt elektromos robogók támogatását nem tartotta volna hatékonynak a minisztérium.

A pályázat 2020. június 15. reggel 8 órakor nyílik meg és 2022 június 1. éjfélig elérhető, vagy az összeg kimerüléséig.

A dokumentumokat ügyfélkapus és cégkapus azonosítást követően lehet csak benyújtani, elektronikus formában. Újdonság, hogy a pályázat benyújtását követően saját felelősségre az elektromos jármű megrendelhető, azonban a jármű továbbra sem vehető át a támogatói okirat nélkül.

Beszámolt arról is, hogy a zöld rendszám szabályozásának felülvizsgálata előrehaladott állapotban van, a kormányelőterjesztés készül ezzel kapcsolatban. Megmelítette azt is, hogy 2022-től a városi közlekedésben csak elektromos buszokat lehet üzembe helyezni, erre 36 milliárd forintot fordít a kormány.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.

Pusztító, ahogy a Temu meghódította a magyar piacot

A magyar e-kereskedelmi forgalom meghatározó szereplőjévé vált a kínai központú Temu, amely a belföldi rendelések tizedét tudhatja magáénak. A platform népszerűségét azonban jelentősen befolyásolhatják az Európai Unió tervezett vámszabályozási módosításai.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×