eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 29. vasárnap Tamara, Tamás
A járművek a több állami intézménynek szánt elektromos autók átadásán Budapesten 2017. december 21-én.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Pénzt is tudnak termelni tulajdonosuknak az elektromos autók

Energiatárolóként is használhatók az elektromos autók – vélekedett az InfoRádióban a Budapesti Elektromos Művek vállalatfejlesztési igazgatója. Jászay Tamás egy szakmai konferencián azt is elárulta, a rendszerrel a tulajdonosok pénzt is kereshetnek.

Az elektromobilitás e-fogyasztás, de tárolás is egyben, vagyis azokat az akkumulátorokat, amelyek az autókban vannak, azon kívül, hogy az autót hajtják, másként is fel lehet használni – mondta az InfoRádióban Jászay Tamás, a Budapesti Elektromos Művek vállalatfejlesztési igazgatója.

"Például az autóflották részévé válhatnak az energiarendszernek úgy, hogy vagy tárolnak, vagy visszatáplálnak a hálózatra, ezzel segítve a rendszernek azt a rugalmasságát, amire szükség van a megújuló energiatermelés bizonytalanságainak kiegyenlítésére" – fogalmazott Jászay Tamás. Szerinte anyagi ösztönzéssel lehet rávenni az elektromos autók tulajdonosait arra, hogy bekapcsolódjanak a rendszerbe, és ne csak a saját érdekeiket nézzék.

"Egy autós, ha napi 8 órában rendelkezésre bocsátja az autóját ahhoz, hogy részt vegyen ebben a rendszerszintű szabályozásban, akkor

évente 70 ezer forintot tud ezzel keresni,

tehát például az üzemagyagköltség egy részét fedezni tudja, önmaga is érdekeltté válik a rendszer működésében" – hívta fel a figyelmet.

A rendszer talán ma még futurisztikusnak tűnik, de flották esetében könnyebben megvalósítható: csak applikációk kellenek hozzá. "Ma is vannak olyan akkumulátorok, például az Elműé vagy az Alteóé, amelyek pontosan ezt csinálják, csak ott egy-egy nagy akkumulátorról van szó, az autók esetében meg sok kicsiről."

Az applikáción kívül szabályozási kérdések is felvetődnek Jászay Tamás szerint, de a lehetőség adott, meg kell szervezni, és megfelelő számú autót, 8 ezret kell hozzárendelni. Ma Magyarországon körülbelül 16 ezer zöld rendszámos autó fut.

Hasonló rendszereket a világban másutt jelenleg tesztelnek,

Németország az első, amely már a működtetésnél tart,

ott az autósok tényleg keresnek ezzel pénzt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sejtik, mi vezetett a dél-koreai légi katasztrófához, de sok a kérdőjel

Sejtik, mi vezetett a dél-koreai légi katasztrófához, de sok a kérdőjel

Bizonytalanság övezi szakértők körében a Dél-Korea területén történt, az eddigi legtöbb halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×