eur:
414.02
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: Pixabay

Formálódik egy több évtizedes álom Zala megyében

Terjedelmes beszámolót közölt Zalaegerszeg polgármestere az M76-os gyorsforgalmi út munkálatairól.

Több évtizeden keresztül tervezgették, de sajnos a megvalósítás elmaradt. Néhány éve azonban a Modern Városok Program keretében végre elindulhatott Zala megye történetének legnagyobb beruházásaként, 170 milliárd forintos ráfordítással a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő, a sármelléki nemzetközi repülőteret is érintő M76-os kétszer kétsávos gyorsforgalmi út építése – idézi a Zala megyei hírportál Balaicz Zoltán polgármester részletes beszámolóját, amelyet a közösségi oldalán tett közzé.

A fejlesztés kizárólag állami, magyar forrásból valósul meg, nem vesznek hozzá igénybe európai uniós támogatást.

Mint azt a polgármester tájékoztatásából kiderül, az építést négy szakaszra bontották. A Zalaegerszeg és Alsónemesapáti, valamint az M7-es autópálya holládi csatlakozása és Balatonszentgyörgy között idén végeznek a munkálatokkal, a két középső szakaszra vonatkozóan pedig zajlik a közbeszerzés, így a következő években azok a szakaszok következnek.

Az eredeti terv még a jelenlegi 76-os út kétsávosítását tartalmazta, de közben új lehetőségek merültek fel, melyeket „a jövő érdekében felelősen gondolkodóknak figyelembe kellett venni”. Így teljesen új nyomvonalra készültek el a környezetvédelmi engedélyek, valamint az engedélyes és a kiviteli tervek. Ez ugyan időveszteséggel járt, de megérte – fogalmaz Zalaegerszeg vezetője.

A településvezető a többi között arra is kitér, miután az új gyorsforgalmi út fizetős kategóriába fog tartozni, így biztosítani kell alternatív, ingyenes útvonaalt, amire a régi 76-os út megfelel majd, így újabbról nem kell gondoskodni.

Végezetül megjegyzi: a városnak ugyancsak fontos az északi és nyugati csatlakozás is. Szintén a Modern Városok Program zalaegerszegi szerződésében szerepel a 8-as úthoz való kétszer kétsávos gyorsforgalmi útcsatlakozás terveinek elkészítése. A kormány döntésének értelmében a NIF Zrt. már készíti a körmendi csatlakozás terveit, ami nem csak a 8-as úthoz fog kapcsolatot teremteni, hanem kivezet a határátkelőhöz Ausztriáig, továbbá kapcsolódik az M86-os úthoz is, így egy belső körgyűrű is létrejön (Zalaegerszeg, Körmend, Szombathely, Győr) – áll a bejegyzésben.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×