Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Dacia.hu

Megtörtént a Suzuki trónfosztása

Szinte egyszerre jött a koronavírus-járvány kitörése és a nagycsaládos autóboom.

Márciusban 14 százalékot hanyatlott a magyar autópiac, ami rég nem látott visszaesés, de az uniós piac 50 százalékos mínuszához képest még mindig nyerőnek néz ki. Mint a Napi.hu összeállításából kiderül, a piacon belüli átrendeződés azonban már a válság előtt megkezdődött.

Az egy évvel korábbihoz képest a magánszemélyek növelték a részesedésüket, ráadásul mostanra nagy szeletet hasítottak ki maguknak a hétülésesek a magánszemélyek piacából. A Datahouse adatai szerint idén a magánszemélyek adták az újautó-piac majdnem felét, ugyanis az autók több mint 45 százalékát adták, szemben a tavalyi 39 százalékos részesedésükkel.

A magánszemélyek körében legnépszerűbb autók listája is alaposan átrendeződött: a rangsort évek évek óta felváltva vezető két Suzuki - a Vitara és az SX4-S-Cross - is benne van ugyan top10-ben, de hátrébb kerültek. A Suzuki-modellek gyengébb helyezése részben azzal magyarázható, hogy a márka ebben az évben már csak hibrideket árusít, ezek pedig csak január végén kapták meg az új árukat, így késéssel kezdték az idei évet.

A magyar magánszemélyek körében

a Dacia Lodgy volt messze a legnépszerűbb az idei első negyedévben: 1418 darabot vettek belőle,

ez az jelenti, hogy minden tizedik magánszemélyhez került új autó Lodgy volt. Az autó sikerének oka egyrészt, hogy eleve az egyik legalacsonyabb áron elérhető autók közé tartozik, másrészt a nagycsaládosok autóvásárlási programjában a legolcsóbb hétüléses. Amikor még nem volt állami támogatás a hétülésesekre, mindössze 355 darab adtak el belőlük a magyarországi kereskedők.

A Lodgy mögött második helyen a Toyota Yaris áll 765 autóval. A Renault Cliónak a nemrég megjelent új verziója pedig a harmadik helyre került 596 darabbal.

A Suzuki Vitara és SX4-S-Cross a hatodik és hetedik helyre került, előbbiből 449 darabot, utóbbinál 436 vásároltak.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányaváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×