Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Látványos eredmények a régiós légi versenyben

Továbbra is dinamikusan bővül a régió legnagyobb reptereinek utasforgalma, de több helyen is beruházásokat igényelne a további növekedés. Egyébként mind a 4 kelet-közép-európai főváros repteréről London a legkedveltebb európai úti cél.

A 2019-es utasforgalmi adatok alapján Bécs minden tekintetben vezető a régióban, a fapados forradalom miatt 17 százalékkal (!) nőtt az érkezők-indulók amúgy is magas száma - írta az airportal.hu. Schwechat üzemeltetőjének tájékoztatása szerint 31,6 millió utast kezelt a repülőtér 2019-ben. Érdekes, hogy az átszálló forgalom 7, a helyi érkezők és indulók száma pedig 20 százalékkal lett magasabb: az előbbi 7, utóbbi pedig 24 millió utast jelentett. 2020-ra egyébként 5 százalékos növekedést várnak a reptér üzemeltetői.

Összevetésképp álljon itt, hogy

a magyar fővárosban 16,2 millió utast regisztráltak 2019-ben, ami 8,8 százalékos bővülésnek felel meg az előző évhez viszonyítva.

Prágában, a Václav Havel Nemzetközi Repülőtéren tavaly 17,8 millió utas fordult meg, 1 millióval több, mint 2018-ban. Ez 6 százalékos forgalombővülésnek felel meg, amely a legalacsonyabb volt a négy régióbeli főváros légikikötőjének eredménye között.

A cseh főváros főleg a hosszú távú járatok számának növelésében jeleskedik, tavaly is ebben a szegmensben produkálta a legnagyobb, 11 százalékos gyarapodást.

A cseheknél 71 légitársaság 165 célállomásra biztosít járatokat, míg Budapesten 49 légitársaság van jelen 135 célállomást kínálva.

Varsóban egyre inkább a reptér kapacitásproblémái gátolják az utasforgalom bővülését. A Chopin-repülőtér 18,8 millió utast kezelt az elmúlt évben, amely “mindössze” 6,6 százalékos bővülésnek felel meg 2018-hoz viszonyítva, míg egy évvel korábban még 17 százalékos bővülést mértek. A lassulás oka, hogy a repülőtér lassan eléri kapacitása határait, és ez rendkívül aggasztja a helyi légitársaságot, a LOT-ot is.

A maximumra hajtott reptér üzemeltetője egyelőre rendkívüli intézkedésekkel próbálja növelni a kapacitásokat az új közép-lengyelországi repülőtér felépüléséig.

A portál szerint egyébként mind a négy kelet-közép-európai fővárosi légikikötőben ugyanaz az európai célállomás a legkedveltebb: Londonba utaznak a legtöbben ebből a régióból.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×