eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
Teherszállító repülőgép a Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City avatásán 2019. november 21-én.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Egymást érhetik ezentúl az óriásgépek Ferihegyen

Régiós légi cargo központtá válhat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér.

Megkezdte működését a Budapest Airport légiáru-kezelő központja, a BUD Cargo City a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, már hétfőn meg is érkezett az első cargo járat – mondta az InfoRádiónak Kurucz László, a Budapest Airport helyettes szóvivője. A 16 milliárd forintos beruházással megépült BUD Cargo City megnyitásával a repülőtér légiteheráru-kezelő kapacitása évi 150 ezer tonnáról 250 ezer tonnára nőtt.

Budapest, 2019. november 21.
Teherszállító repülőgép a Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City avatásán 2019. november 21-én.
MTI/Koszticsák Szilárd
Teherszállító repülőgép a Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City avatásán Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A tavaly novemberben felavatott légiáru-kezelő központ egy 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, valamint egy 11 650 négyzetméteres speditőrépületből áll, amelyhez 32 000 négyzetméternyi forgalmi előtér kapcsolódik. Az előtéren egyidejűleg akár két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgépet is ki lehet szolgálni.

A beruházással lehetőség nyílt arra, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon – olvasható a Budapest Airport Zrt. közleményében.

Budapest, 2019. november 21.
A Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City épülete az avatás napján, 2019. november 21-én.
MTI/Koszticsák Szilárd
A Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City épülete Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Légiáru azonban nemcsak a dedikált cargo gépekkel érkezik, hanem például a jól ismert csomagszállító cégek járataival, illetve amiről sokan nem is tudnak, a normál utasszállító gépeknek a rakterében is jelentős mennyiségű teheráru közlekedik, amit szintén a BUD Cargo City központban fognak előkészíteni és kezelni – mondta Kurucz László. Például a tavaly indult hosszútávú járatok, amelyeken széles törzsű gépekkel közlekednek, alkalmanként akár 15-20 tonna cargót is tudnak a rakterükben szállítani.

Budapest, 2019. november 21.
Teherszállító repülőgép a Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City avatásán 2019. november 21-én.
MTI/Koszticsák Szilárd
Teherszállító repülőgép a Liszt Ferenc- repülőtér új árukezelő központja, a Cargo City avatásán Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A szakember megjegyezte, a légi teherárut szállító gépek ugyanazok a típusok, mint amikkel az utasokat is szállítják, némileg módosított konfigurációval, vagyis Boeing 737-esek, 747-esek, 757-esek, Airbus A300-asok, A310-esek, illetve A330-asok, így ezek közlekedése nem jár nagyobb hanghatással.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Száj- és körömfájásjárvány - Irgalmatlan szigor lép életbe az állatok terén

Például minden korlátozás alá eső terület esetében érvényes, hogy azokba fogékony állatokat tilos beszállítani, valamint az állatokat kivinni onnan.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Uniós pénzek tűnnek el a bürokrácia útvesztőjében – meglepő parlamenti jelentés készült

Uniós pénzek tűnnek el a bürokrácia útvesztőjében – meglepő parlamenti jelentés készült

Az Európai Unió költségvetésében párhuzamosan két jelentős cél is hangsúlyosan megjelenik: az innováció ösztönzése és a regionális egyenlőtlenségek csökkentése. Bár a Horizont Európa és a Kohéziós Politika külön logika mentén működik, a döntéshozók évek óta próbálják összekapcsolni a két forrásrendszert, hogy azok hatékonyabban támogassák egymást. A cél világos: a kutatási kiválóság ne csak a fejlettebb térségek kiváltsága legyen, hanem a leszakadó régiókban is érvényesüljön. Ennek érdekében az EU jogi és adminisztratív eszközökkel is ösztönözni próbálja a szinergiákat, például a források kombinálását vagy a közös pályázati mechanizmusokat – egy friss, az Európai Parlament számára készült jelentés azonban arra figyelmeztet, hogy a gyakorlatban továbbra is komoly akadályok gátolják a két támogatási forma összehangolását, a problémával pedig az Európai polgári vitacsoportok most kezdődő ülésein is hangsúlyosan foglalkoznak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×