eur:
411.36
usd:
392.46
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Hyundai

Három városban is tesztelik idén az Uber repülő taxiját - videó

Bemutatták az Uber és a Hyundai mérnökei által kifejlesztett elektromos repülőtaxit Las Vegasban, a világ legnagyobb technológiai és innovációs seregszemléjén. A négyrotoros géptől a megosztásos városi közlekedés megújítását remélik.

Az Uber által fejlesztett Air Taxi gyártásában vállal szerepet a Hyundai Motor Company - írta az automotor.hu. Emellett bemutatták a két cég partnerségében kifejlesztett Uber S-A1.es négyrotoros elektromos repülőt is a jelenleg is zajló Las Vegas-i CES kiállításon.

Az Uber S-A1-es egy elektromos, négyrotoros, a helikopterekhez hasonlóan helyből felszállni képes repülőtaxi, amely fejlesztésében a Hyndai mérnökei is részt vettek. Az utastérben a négy utas oldalt helyezkedik el, a pilótaülés mögött pedig csomagtér található, ahol a kézipoggyászok utazhatnak. Az utazósebessége 290 km/óra, az utazómagassága 300-600 méteres magasságban van, és akár 100 kilométerre is képes eljutni egy feltöltéssel; a töltési ideje 5-7 perc.

Eleinte még pilótával fog repülni az Uber S-A1-es, de már tervben van az önvezető repülőtaxi is.

A Hyundai Motor Company az első autóipari cégként lépett be az Uber által életre hívott Uber Elevate partnerségbe, amelyben a repülőipar részéről többek között a Boeing, a Bell, az EmbraerX, a Pipistrel, a Jaunt, a Joby vesz részt, a tudományos oldalt pedig többek között a NASA, a Georgia Tech és a Texas University képviseli számos érdekképviselet mellett.

Az Uber egyébként szabadon hozzáférhetővé teszi az Air Taxi terveit,

ezzel próbálja rávenni a partnereket a saját ötletek hozzáadására, amelyek a konstrukció javát szolgálhatják.

A Hyundai elsősorban az autóipari léptékű nagysorozatú gyártásban és elektromos hajtású járművek gyártása terén szerzett tapasztalatait kamatoztatja majd az együttműködés során. A dél-koreai cég külön városi légiközledési divíziót hozott létre, hogy kiszolgálhassa a jelenleg még emberionális méretű piacot.

Az Uber tervei szerint 2020-ban megkezdik a megosztásra épülő városi légiközlekedési szolgáltatás tesztüzemét. Los Angeles, Dallas és Melbourne lehetnek az első városok, amelyben megjelenik majd a szolgáltatás, amely a tervek szerint a nagyközönség számára 2023-tól lenne elérhető. Feltéve, hogy addig sikerül a hatóságokkal a szabályozási kérdésekben megegyezni.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, a távközlési szektor cégei, a feldolgozóipari gyártók (bioetanol, keményítő, napraforgóolaj), valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×