eur:
411.67
usd:
395.92
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Messze még a vége, de máris egymilliárddal többe kerül

Megemelte a kormány a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamos járműtelepének megépítésére szánt összeget.

A Magyar Közlönyben megjelent határozatban az eredeti összeg úgy nézett ki, hogy 2 milliárd 751 millió forint származott az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP), míg 730 millió forint volt a hazai forrás. A kettő együtt adta ki a beruházás teljes, 3 milliárd 481 millió forint költségét.

A módosítás az IKOP részt 787 millió, míg a hazai forrást 213 millió forinttal megemelte, így jött ki a teljes költség (támogatás) 4 milliárd 481 millió forintra - írja a Napi.hu.

A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
MTI/Máthé Zoltán
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek. MTI/Máthé Zoltán

Az eredeti, 2016-os határozatban a kormány 13 milliárd 250 millió forintot irányzott elő a NIF Zrt.-nek a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítására. A működtetéshez szükséges 8 jármű beszerzésére pedig 10 milliárd forinthoz jutott a MÁV-START Zrt.

Címlapról ajánljuk
Budakalászt kiragadná természetes közegéből az új választási földrajz – megszólalt a polgármester

Budakalászt kiragadná természetes közegéből az új választási földrajz – megszólalt a polgármester

Nemcsak a fővárost, hanem az agglomerációs településeket is érzékenyen érintheti a választókerületek tervezett átalakítása. Forián-Szabó Gergely budakalászi polgármester elmondta, hogy a javaslat Budakalászt teljesen leválasztaná a természetes kapcsolatrendszeréről, ami a hétköznapi életben a lakosság számára komoly hátrányokkal járhat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×