Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Járművek haladnak az M7-es autópályán a pálya és a 710. számú főút újonnan átadott csomópontjánál Balatonfőkajárnál 2019. november 29-én. Új autópálya-csomópont első ütemét adták át Balatonfőkajár közelében, amely az M7-es és a tó  közti közlekedést gyorsabbá és biztonságosabbá teszi. A 7,3 milliárd forintos beruházás eredményeként Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, kétszer egysávos út épült 2,4 kilométer hosszan, valamint körforgalmi és külön szintű csomópont.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Azokat sem bírságolják meg, akik elfeledkeznek a szabályról

Nem kell bírságra számítania azoknak a csak Fejér megyei úthasználati engedéllyel rendelkező gépjárművezetőknek, akik Budapestről a Balaton északi partjára tartva továbbra is a somogyi 89-es kilométerszelvénynél hagyják el az M7-es autópályát, annak ellenére, hogy a leágazás előtt újabb csomópont épült – tudta meg az InfoRádió Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkártól.

Mosóczi László meglátása szerint fontos, hogy olyan beruházások készüljenek, amelyek nemcsak az ország úthálózatának bővítését szolgálják, hanem lehetővé teszik a kapacitásnövelést, valamint a forgalomlebonyolítás gyorsítását. Ezen gondolatok közé illeszkedik egy szűk keresztmetszet felszámolása, az M7-esen a 710-es számú főút új csomópontjának megépítésével, emelte ki a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. Hiszen ezen a szakaszon, különösen a nyári csúcsidőszakban jelentős feltorlódott a forgalom a korábbiakban, és a Balaton északi partjára tartók, vagy az onnan érkezők nehézkesen hajthattak csak le vagy fel a meglévő csomópontnál a sztrádára.

A november végén átadott, nettó 7,7 milliárd forintos beruházás alkalmával új gyűjtő-elosztó sávokat alakítottak ki. A Balatonfűzfőt, Balatonkenesét és Balatonakarattyát elkerülő, 710-es számú főút 2,4 kilométeres meghosszabbításával megvalósult annak közvetlen összekapcsolása az M7-es autópályával, így, akik a Balaton északi partjáról, Balatonfűzfő irányából a 710-esen érkeznek, azoknak nem kell a 71-es számú főútra becsatlakozniuk, a balatonakarattyai körforgalomba, majd araszolni a sztrádáig, hanem

közvetlenül a meghosszabbított 710-es érhetik el az M7-es autópályát,

megteremtve ezáltal az észak-balatoni régi jobb megközelítését – ismételte meg az államtitkár, hozzátéve, hogy a csomópont további fejlesztéseknek a kezdőpontja lesz.

Mosóczi László emlékeztetett, a megyei matrica – benne is van a nevében – egy adott megyében jogosítja föl a tulajdonost a gyorsforgalmi úthálózat használatára. És a jelenlegi hatályos szabályozás szerint a megyei matricák a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek, jelen esetben a Fejér megye felől érkezőknek eddig az M7-esnek a 89-es számú csomópontjáig volt érvényes,

az új csomópont miatt viszont január 1-jétől nem fog változni az úthasználati jogosultságok területérvényessége

– emelte ki az államtitkár. Hogy emiatt a rövid Veszprém megyei szakasz miatt ne kelljen újabb matricát vásárolni, a nem az első, hanem a második kijáratig érvényesek a Fejér megyeiek.

Így a Budapest és a Balaton között a jövőben is elegendő lesz három matricát vásárolniuk, a Pest, Fejér és Somogy megyeit egy évre összesen háromszor 5 ezer forintért. Vagyis, azok, akik megfeledkeznek az első lehajtós szabályról,

nem kell megyei bírságra számítaniuk,

erősítette meg a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×