eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Nyitókép: Pixabay

Még itt sincs a Black Friday, de tarolnak itthon a webáruházak

A webáruházakban harmadával ugrik meg 2019-ben a webköltekezés, és még csak jön a Black Friday és a karácsony. A várható 710 milliárd forintos webforgalom már 6 százalék körüli részesedést jelent - írja a blokkk.com.

Egy évtizeddel ezelőtt még egy százalék alatt volt a webáruházi vásárlás aránya a kiskereskedelmi költésen belül. 2019-ben súlya már hat százalék környékén lesz előreláthatóan, a növekedés üteme pedig harminc százalék felett is lehet valamivel. 2011-től kivétel nélkül 30-40% közötti évres növekedést mutatott a mérleg.

Világszerte jelentős a webáruházi növekedés, az amerikai piacon az elemzők szerint emiatt zárnak be tömegével a hagyományos boltok. Ott van persze a kínai piac is, ahol úgyszintén fergeteges a tempó. Magyarországon is nyilván döntő okként az húzódik meg a háttérben, hogy a vásárlók egyre jobban kedvelik ezt a fajta kényelmet, a mit a web nyújt, a digitalizáció a családi pénztárcákat és a háziasszonyok észjárását sem kíméli.

Folyamatosan lépnek új szereplők a hazai piacra is, például 2019-ben kezdett a Spar, a Tesco pedig folyamatosan bővíti a saját kiszállítás körét, az eMAG már a magyar statisztika része (az itt bejegyzett áruházának fizet közvetlenül a magyar vásárló).

Vannak olyan webáruházak, amelyek magyar nyelvű honlapokkal ostromolják ugyan a magyar vásárlókat, de a vásárlóval már egy külföldi bejegyzésű cég szerződik, oda is fizetünk, és mindez már nem gyarapítja a magyar statisztikát (és költségvetést). Ilyen például a Fashion Days, ami egy román székhelyű társaság, az S.C. DANTE INTERNATIONAL S.A. tulajdona, vagy az About You, ahol a vásárló közvetlenül egy német áruházzal köt szerződést, ha onnan rendel.

A webáruház növekedési üteme azt is jelenti, hogy a hagyományos boltok hat százalék körüli növekedése mellett piacot is rabol. 2019-ben a várható 710 milliárdos webforgalom 174 milliárd forinttal növekedhet az előző évhez képest. A teljes hagyományos boltos kör 1091 milliárd forinttal. Így a webnövekedés a teljes boltos piac bővülésnek 15 százalékát adhatja.

Nincs nyilvános összegzés arról hány webáruház létezik Magyarországon hazai cégbejegyzéssel, de számuk tízezer felett mozoghat. És meglepően sok kisboltos adta már fejét webkereskedésre.

2015 2016 2017 2018 2019
webáruházak 235 308 408 536 710
bolti kiskereskedelem 9 016 9 402 10 203 11 209 12 300
részesedés 2,60% 3,30% 4% 4,80% 5,80%
Címlapról ajánljuk
Aggasztó ütemben öregszik a magyar társadalom, nagy bajokat okozhat ez a betegség

Aggasztó ütemben öregszik a magyar társadalom, nagy bajokat okozhat ez a betegség

Néhány évtizeden belül a társadalom egyharmada 65 éven felüli lesz, így a családok mellett a szociális és egészségügyi ellátórendszernek is fel kell készülnie arra, hogy nagyobb feladatot jelent majd a demens betegek gondozása – mondta az InfoRádióban Beneda Attila család- és népesedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×