eur:
411.2
usd:
394.67
bux:
78982.05
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Günter Wicker / Flughafen Berlin Brandenburg GmbH

Végre tényleg megnyílhat a nehéz sorsú európai reptér

2006 óta épül, 2012-ben már majdnem átadták - az ünnepséget meg is tartották -, azóta viszont folyamatos javításra és fejlesztésre szorult, mi az?

Tizenhárom év után úgy tűnik, végre befejeződhet a Berlin-Brandenburg "Willy Brandt" repülőtér építése. Tavaly még szó volt az idei átadásról, ma már nyilvánvaló, hogy erre nem kerülhet sor. A jövő évi szalagátvágás talán összejön, de garancia arra sincs - derült ki a létesítmény jelenlegi igazgatójának friss nyilatkozatából - írta az iho.hu.

Berlin leendő nemzetközi repülőterét eredetileg a város és a régió egyetlen repterének szánták, és átadásakor be akarták zárni a Schönefeld és a Tegel légikikötőket. A beruházás ilyen hosszú csúszása és a légi közlekedés fejlődése miatt azonban a legutóbbi tervek szerint csak a Tegelt fogják bezárni, a Schönefeldi repülőteret bővítenék.

Hét év alatt hozták rendbe a tűzvédelmi rendszert

A brandenburgi reptér nyitását 2012-ben ugyan megünnepelték, de addigra már tudni lehetett, hogy több más hiányosság mellett a tűzvédelmi rendszerrel is gond van, vagyis biztonsági okokból (sem) lehetett átadni az eredetileg 45 milliós, 2040-re 55 milliós forgalomra tervezett létesítményt. Kevésnek bizonyult a várható forgalomhoz képest a check-in pultok száma, és a tetőszerkezettel is gond volt.

Az évek folyamán összesen 150 ezer hibáról készült jegyzék, tervezésben és kivitelezésben egyaránt,

és nehezítették a beruházást az időközben bevezetett új zajvédelmi normák, a kivitelező cégek csődjei, valamint több korrupciós ügy is.

A projekt nyúlik, mint a rétestészta, ám az idő repül, s ez nagy változtatást tett szükségessé: a megnövekedett légi közlekedési igények kielégítésére

tavalyra megépült egy korábban nem tervezett kettes terminál, hatmillió fős kapacitással.

Most pedig végre sikerrel vizsgázott a tűzvédelmi rendszer - ennek kapcsán beszélt az igazgató, Engelbert Lütke Daldrup az immár 11. kitűzött átadási dátumról, jövő októberről - hozzátéve, hogy ez sem száz százalékig biztos. Bőven van ugyanis még munka a poggyászelosztó és -továbbító hálózat, valamint az utastájékoztató rendzser hibáinak kijavításával, és más, kisebb feladatokkal.

Az iho.hu emlékeztet: a késés miatt üresen maradt reptér havi fenntartási költsége 15 millió euró, amihez még hozzá kell számolni a légikikötő "cserbenhagyott" légitársaságai követelte kompenzációt.

Címlapról ajánljuk

Mukics Dániel: a havazás miatt 80 helyen még most is dolgoznak a tűzoltók

A "szokásos" balesetek mellett még egy hókotró is elakadt az első komolyabb havazásban. Egyes iskolákban nem indult be reggel a fűtés. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője pedig az InfoRádióban elmondta: havazás idején még arra is kell figyelniük a sofőröknek, hogy többet tankoljanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×