Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pexels

Ezek a magyar használtautó-vásárlók kedvencei

Még mindig több, zömében 10 évnél idősebb használt autó érkezik Magyarországra, mint amennyi új autóból fogy. A nagycsaládos autóvásárlási támogatás miatt azonban trendforduló is bekövetkezhet. A legtöbb potenciális vásárlót elérő Használtautó.hu szakértője a hazai piacot elemezte.

A tavalyi évben azt láthattuk, hogy az újautó-piacnál kisebb mértékben nőtt a 2012-es regisztrációs adó revíziója óta folyamatosan növekvő, s évekig az újautó-eladásokat is túlszárnyaló használtautó-import, s ez a trend 2019 első felében is folytatódott, olvasható a Használtautó.hu közleményében. Míg

új személyautóból 5,4 százalékos bővüléssel összesen 74 543 fogyott, használtból a stagnálást jelentő 0,1 százalékos bővüléssel összesen 79 150-et regisztráltak hazánkban.

A hazai tulajdonosváltások száma az előző évhez képest ugyan 5,4 százalékkal nőtt, ám a piac növekedése mégis lassuló tendenciát mutat, és az átlagosan 14,2 éves autóállományunk életkora terén sem várható komolyabb változás. A használtan behozott autók 60,4 százaléka továbbra is legalább 10 esztendős, bő 32 százaléka 5-10 év közötti életkorú, és csak 7,4 százaléka 5 évnél fiatalabb – emelte ki Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

A használtautó-import dobogóján továbbra is a Volkswagen, Opel, Ford sorrend látható, a negyedik helyen azonban az Audi visszaelőzte a Toyotát.

A legnagyobb számban behozott modellek listáján az első négy hely változatlanul az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf és Passat fogaté.

Az Opel továbbra is az egyetlen márka, amely három modellel (Corsa, Meriva, Zafira) képviselteti magát a Top 10-es import listán, a legnagyobb előrelépés pedig a Hyundai i30-nál tapasztalható: csaknem másfélszer annyi érkezett 2019-ben, mint tavaly, így a tizenkilencedik helyről a tizedikre ugrott.

Mire keresnek a legtöbben?

Míg az import szerint a használtautó-vásárlók kedvence az Opel Astra, a havi szinten 18 millió látogatót regisztráló Használtautó.hu keresési statisztikái szerint az import szerinti második helyezett Ford Focusra keresnek a legtöbben: az év első felében erre a modellre csaknem 3 millió szűrés indult, 2 millió fölötti keresést még az Audi A4, Skoda Octavia, Audi A6, Suzuki Swift modelleknél regisztráltak. A márkák közül a Volkswagen, a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, az Opel és a Ford tudhat magáénak 10 millió fölötti keresést a Használtautó.hu rendszeréből.

A hazai autóállományhoz mérten

leggyakrabban a BMW, Mercedes-Benz és Audi modellek cserélnek gazdát, míg a tulajok legtovább a Lada, Dacia és Toyota modelleket tartják

– ismertette Katona Mátyás. – Ez azt jelenti, hogy míg az idei év első felében a BMW-állomány 19,3 százaléka került új tulajdonoshoz, ugyanezen idő alatt a Ladáknak csupán 6,8, a Daciáknak 8, a Toyotáknak pedig 8,2 százaléka. Az eladási arány párhuzamban áll a fenntartási költségekkel is, ami az újonnan drágább és bonyolultabb modelleknél több meglepetést okozhat – tette hozzá a szakértő.

Amennyiben a tulajdonosváltások modellenkénti megoszlását nézzük, leggyakrabban az Opel Astra, a Suzuki Swift, illetve a Használtautó.hu oldalon is legtöbbször keresett Ford Focus modelleket írják át, még annak ellenére is, hogy ezen márkák átlag feletti tartási idővel rendelkeznek a hazai autóparkban.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×