eur:
402.94
usd:
348.84
bux:
95317.22
2025. június 15. vasárnap Jolán, Vid
Nyitókép: Pexels

Ezek a magyar használtautó-vásárlók kedvencei

Még mindig több, zömében 10 évnél idősebb használt autó érkezik Magyarországra, mint amennyi új autóból fogy. A nagycsaládos autóvásárlási támogatás miatt azonban trendforduló is bekövetkezhet. A legtöbb potenciális vásárlót elérő Használtautó.hu szakértője a hazai piacot elemezte.

A tavalyi évben azt láthattuk, hogy az újautó-piacnál kisebb mértékben nőtt a 2012-es regisztrációs adó revíziója óta folyamatosan növekvő, s évekig az újautó-eladásokat is túlszárnyaló használtautó-import, s ez a trend 2019 első felében is folytatódott, olvasható a Használtautó.hu közleményében. Míg

új személyautóból 5,4 százalékos bővüléssel összesen 74 543 fogyott, használtból a stagnálást jelentő 0,1 százalékos bővüléssel összesen 79 150-et regisztráltak hazánkban.

A hazai tulajdonosváltások száma az előző évhez képest ugyan 5,4 százalékkal nőtt, ám a piac növekedése mégis lassuló tendenciát mutat, és az átlagosan 14,2 éves autóállományunk életkora terén sem várható komolyabb változás. A használtan behozott autók 60,4 százaléka továbbra is legalább 10 esztendős, bő 32 százaléka 5-10 év közötti életkorú, és csak 7,4 százaléka 5 évnél fiatalabb – emelte ki Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

A használtautó-import dobogóján továbbra is a Volkswagen, Opel, Ford sorrend látható, a negyedik helyen azonban az Audi visszaelőzte a Toyotát.

A legnagyobb számban behozott modellek listáján az első négy hely változatlanul az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf és Passat fogaté.

Az Opel továbbra is az egyetlen márka, amely három modellel (Corsa, Meriva, Zafira) képviselteti magát a Top 10-es import listán, a legnagyobb előrelépés pedig a Hyundai i30-nál tapasztalható: csaknem másfélszer annyi érkezett 2019-ben, mint tavaly, így a tizenkilencedik helyről a tizedikre ugrott.

Mire keresnek a legtöbben?

Míg az import szerint a használtautó-vásárlók kedvence az Opel Astra, a havi szinten 18 millió látogatót regisztráló Használtautó.hu keresési statisztikái szerint az import szerinti második helyezett Ford Focusra keresnek a legtöbben: az év első felében erre a modellre csaknem 3 millió szűrés indult, 2 millió fölötti keresést még az Audi A4, Skoda Octavia, Audi A6, Suzuki Swift modelleknél regisztráltak. A márkák közül a Volkswagen, a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, az Opel és a Ford tudhat magáénak 10 millió fölötti keresést a Használtautó.hu rendszeréből.

A hazai autóállományhoz mérten

leggyakrabban a BMW, Mercedes-Benz és Audi modellek cserélnek gazdát, míg a tulajok legtovább a Lada, Dacia és Toyota modelleket tartják

– ismertette Katona Mátyás. – Ez azt jelenti, hogy míg az idei év első felében a BMW-állomány 19,3 százaléka került új tulajdonoshoz, ugyanezen idő alatt a Ladáknak csupán 6,8, a Daciáknak 8, a Toyotáknak pedig 8,2 százaléka. Az eladási arány párhuzamban áll a fenntartási költségekkel is, ami az újonnan drágább és bonyolultabb modelleknél több meglepetést okozhat – tette hozzá a szakértő.

Amennyiben a tulajdonosváltások modellenkénti megoszlását nézzük, leggyakrabban az Opel Astra, a Suzuki Swift, illetve a Használtautó.hu oldalon is legtöbbször keresett Ford Focus modelleket írják át, még annak ellenére is, hogy ezen márkák átlag feletti tartási idővel rendelkeznek a hazai autóparkban.

Címlapról ajánljuk
Izraelben tízen meghaltak, kétszázan megsebesültek az éjjeli iráni rakétatámadások után

Izraelben tízen meghaltak, kétszázan megsebesültek az éjjeli iráni rakétatámadások után

Tízen meghaltak, kétszázan megsebesültek, és mintegy húsz embert keresnek a romok között az éjjeli iráni rakétatámadások után Izraelben - jelentette a helyi mentőszolgálat vasárnap reggel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.16. hétfő, 18:00
Ugrósdy Márton
a Miniszterelnöki Kabinetiroda helyettes államtitkára
Megdöbbentő igazság derült ki az inflációról: nem az árrés okozta a nagy drágulást

Megdöbbentő igazság derült ki az inflációról: nem az árrés okozta a nagy drágulást

Az Európai Bizottság friss elemzése szerint a Covid-19 járvány és az orosz–ukrán háború által kiváltott válsághelyzetek idején a vállalati nyereségek átmenetileg jelentősen hozzájárultak az inflációhoz, különösen 2021-ben. Ugyanakkor a kutatás megállapította, hogy a nyereségnövekedés mögött nem árrés-emelések vagy piaci visszaélések, hanem termelékenységjavulás, beruházások és innováció álltak. Az infláció fő mozgatórugói továbbra is globális tényezők, mint az energiaválság és az ellátási láncok akadozása voltak. A „greedflation” fogalma így árnyaltabb megítélést igényel: a vállalatok nem torzították szándékosan a piacot, hanem válságreakcióként alkalmazkodtak a körülményekhez. A tanulmány készítői szerint a gazdaságpolitikai fókusznak nem profitellenes retorikára, hanem versenypolitikára, beruházásösztönzésre és hatékonyságjavításra kell épülnie.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×