A kormány elé került egy javaslat, mely szerint a motorüzemanyagokba kötelezően bekeverendő biokomponensek arányát megnövelnék, ez pedig hosszabb távon biztosíthatná a bioetanol-termelés stabilizálását, valamint a kukoricatermesztők belföldi felvevőpiacát - írja a Magyar Nemzet..
Hódos Ferenc, a Magyar Bioüzemanyag-szövetség alelnöke a lapnak azt mondta, jelenleg a takarmánykukorica nagy része külföldre áramlik, holott itthon is minden adott a megfelelő feldolgozásra. Szerinte országok hosszú sorában nyert bizonyítást az, hogy az E10-es üzemanyag nem károsítja a gépjárműveket.
A szakember arról beszélt, hogy az adottságok ismeretében a jelenlegi erőfeszítésekhez képest sokkal nagyobb lehetőség kínálkozik az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére. Hódos Ferenc szerint Magyarországon és a visegrádi régióban is bődületes mértékű a kiaknázatlan kapacitás a szántóföldi növények és más biomassza energetikai hasznosítása terén; olyannyira, hogy
hazánk a térséggel együtt akár a bioüzemanyag-ipar világviszonylatban is vezető országává válhat.
A bioüzemanyagok felhasználását európai uniós szabályrendszer írja elő tízéves ciklusokban. A 2021 és 2030 közötti időszakra azt rögzítik majd, hogy mennyi első generációs bioüzemanyagot, vagyis bioetanolt és biodízelt lehet felhasználni abban a tíz évben. Ezt az alapján állapítják majd meg, hogy 2020 végén mennyi a tényleges felhasználás az adott tagállamban.